3-4 gadus vecu bērnu saziņas prasmju sekmēšana sižeta lomu rotaļās
Author
Kronberga, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Signe Kronberga. Darba tēma: 3-4 gadus vecu bērnu saziņas prasmju sekmēšana sižeta lomu rotaļās. Darba mērķis: izpētīt 3-4 gadus vecu bērnu saziņas prasmju sekmēšanu, izmantojot sižeta lomu rotaļas pedagoģiskajā procesā. Darba uzdevums: kā sižeta loma rotaļas sekmē 3-4 gadus vecu bērnu saziņas prasmes? Teorētiskā daļa: tika pētīta un analizēta psiholoģiskā un pedagoģiskā literatūra par 3-4 gadu vecu bērnu saziņas prasmēm, sižeta lomu rotaļu iespējām sekmēt saziņas prasmes. Empīriskā daļa: tika izstrādāti kritēriji 3-4 gadus vecu bērnu saziņas prasmju vērtēšanai, izveidota un aprobēta rotaļu kopa pedagoģiskā procesā, veikta atkārtota vērtēšana un iegūto datu analīze. Pētījuma noslēgumā tiek secināts, ka sižeta lomu rotaļu iekļaušana pedagoģiskā procesā sekmē 3-4 gadus vecu bērnu saziņas prasmes. Darba apjoms: 58 lpp., 9 attēli, 3 tabulas, 5 pielikumi. Darbā izmantoti 26 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: 3-4 gadus veci bērni, saziņas prasmes, sižeta lomu rotaļas, pirmsskolas izglītības iestāde Author of the qualification work: Signe Kronberga. The topic of the work: promoting the communication skills of 3-4-year-old children in plot role-play. The purpose of the work: to find out the promotion of communication skills of 3-4-year-old children using the role plays in the pedagogical process. Work task: how role-playing games contribute to the communication skills of 3-4-year-old children? Theoretical part: the psychological and pedagogical literature on the communication skills of 3-4-year-old children, the possibilities of plot role-playing games to promote communication skills were studied and analyzed. Empirical part: criteria for evaluating the communication skills of 3-4-year-old children were developed, a set of role-playing games was created and approved in the pedagogical process, repeated evaluation and analysis of the obtained data was carried out. At the end of the study, it is concluded that the inclusion of plot role-playing in the pedagogic process promotes the communication skills of 3-4-year-old children. Workload: 58 pages, 9 images, 3 tables, 5 appendices, 26 literary sources. Keywords: 3-4 year old children, communication skills, plot role-playing, preschool educational institution