Digitālie rīki un platformas valodas apguvei 3. pirmsskolas izglītības posmā
Author
Timma, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Marika Timma Bakalaura darba nosaukums: “Digitālie rīki un platformas valodas apguvei 3. pirmsskolas izglītības posmā”. Pētījumā mērķis bija izpētīt digitālo rīku un platformu izmantošanas iespējas valodas apguvei pirmsskolas vecākajā posmā. Teorētiskajā daļā tika analizēta dažāda literatūra un avoti par bērna runas un valodas attīstību vecumā 5-7 gadi, kā arī tika analizēta literatūra par to, kā digitālie rīki un platformas ietekmē bērna valodas un runas attīstību. Tika izveidota SVID analīzē, kurā tika uzskaitītas labās puses un iespējamie draudi izmantojot digitālos rīkus un platformas. Teorētiskās daļas nobeigumā tika uzskaitītas populārākās vietnes un digitālie rīki. Empīriskajā daļā darba autore veica pētījumu, izmantojot pirmsskolas izglītības iestādē pieejamos digitālos rīkus, kuri tika iesaistīti ik dienas nodarbībās. Tika veikts bērnu zināšanu novērojums pētījuma sākumā un pētījuma beigās, kā arī tika aprakstītas nodarbības gaitas, ko bērni veica, kā viņiem veicās un bērnu snieguma līmeņu uzlabojumi. Darba apjoms: kurā ietilpst anotācijas latviešu un angļu valodā, ievads, 2 nodaļas un 7 apakšnodaļas, secinājumi un ieteikumi pedagogiem. Bakalaura apjoms līdz pielikumam - 54 lpp., bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits – 49, attēli – 14, tabulas – 9. Atslēgas vārdi: valoda, runa, digitālie rīki, platformas. Author of the work: Marika Timma The title of the Bachelor’s work: “Digital tools and platforms for language learning in the 3rd stage of preschool education”. The study aimed to explore the use of digital tools and platforms for langugage learning in the older phase of pre-school. The theoretical part analysed various literature and sources on the development of a child's speech and language between the ages of 5 and 7, and analysed literature on how digital tools and platforms influence the child's language and speech development. An SVID analysis was created listing the right and potential threats through digital tools and platforms. The theoretical part ended by mentioning the most popular sites and digital tools. In the empirical part, the author carried out the study using the digital tools available in the preschool, which were involved in daily classes. An observation of children's knowledge was made at the start of the study and at the end of the study, as well as a description of the lesson’s children took, how they succeeded and improvements in children's performance levels.Scope of work: including annotations in Latvian and English, introduction, chapters 2 and 7, conclusions and recommendations for educators. Amount of Bachelor up to Annex - 54 pp., number of bibliography items - 49, images - 14, tables - 9. Keywords: language, speech, digital tools, platforms.