Muzikālas rotaļas sociālo prasmju sekmēšanai 3 – 4 gadus veciem bērniem
Author
Jansone, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Muzikālas rotaļas sociālo prasmju sekmēšanai 3 – 4 gadus veciem bērniem Kvalifikācijas darba autore: Kristīne Jansone Kvalifikācijas darba apjoms: 46 lpp., 6 tabulas, 16 attēli, 2 pielikumi, 32 literatūras avoti Atslēgas vārdi: muzikālas rotaļas, aktivitātes, sociālās prasmes, paškontrole, sadarbība, sociāli emocionālā mācība, pirmsskola Kvalifikācijas darba mērķis ir izpētīt muzikālu rotaļu izmantošanas iespējas un nozīmi sociālo prasmju apguvei 3 – 4 gadus veciem bērniem. Literatūras avoti atspoguļo plašo pozitīvo ietekmi uz bērna fizisko, emocionālo un sociālo attīstību muzikālo rotaļu laikā. Darbā ir minētas vairāk nekā 50 muzikālas rotaļas paškontroles un sadarbības prasmju attīstīšanai. Kvalifikācijas darba empīriskajā daļā pētītas sešpadsmit 3 – 4 gadu vecu bērnu sociālo prasmju izmaiņas, kuru ikdienas pedagoģiskajā procesā tika iekļautas muzikālas rotaļas. Pētījuma datu analīze pierāda, ka divu mēnešu laikā, bērnu sociālās prasmes ir uzlabojušās. Thesis title: Musical Games to Promote Social Skills in 3 - 4 -Year- Old Children Author of the thesis: Kristīne Jansone Thesis volume: 46 pages., 6 tables, 16 figures, 2 attachments, 32 literature sources Keywords: musical games, activities, social skills, self-control, cooperation, social-emotional learning, preschool The goal of the thesis is to explore the possibilities and significance of using musical games for the acquisition of social skills in children aged 3 – 4 years. The literature sources examined in the thesis reflect the wide positive impact on the physical, emotional, and social development of a child during musical games. The work compiles more than 50 musical games for developing self-control and cooperative skills. In the empirical part of the thesis, changes in the social skills of sixteen 3-4 year old children were studied, whose daily pedagogical process included musical games. The analysis of the research data proves that in two months, the children's social skills have improved.