Matemātisko prasmju attīstība āra nodarbībās pirmsskolas 2.posmā
Author
Kļaviņa, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Jolanta Kļaviņa Kvalifikācijas darba nosaukums: Matemātisko prasmju attīstība āra nodarbībās pirmsskolas 2. posmā. Kvalifikācijas darba mērķis ir pārbaudīt matemātisko prasmju attīstību āra nodarbībās pirmsskolas 2. posmā. Darbs sastāv no divām daļām un secinājumiem. Darba pirmajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par matemātisko prasmju attīstību, zinātniskā un metodiskā literatūra par āra (dabas) nodarbību organizēšanu, kā arī analizētas darba autores metodes un paņēmieni, lai varētu noskaidrot, kuras būtu piemērotākās matemātisko prasmju apgūšanai āra nodarbībās 2. pirmsskolas izglītības mācību posmā. Otrajā daļa tiek praktiski pētītas reālās aktivitātes. Uzdevumu realizācijas laikā bērni tika novēroti un novērtēti pēc iepriekš izstrādātajiem kritērijiem. Vērtējumi apkopoti tabulā, kurā skatāms bērnu zināšanu novērtējums pirms temata apguves un pēc temata apguves. The author of the qualification paper: Jolanta Kļaviņa The title of the qualification paper: Development of mathematical skills during outdoor activities in the second stage of pre-school education. The aim of the qualification paper is to examine the development of mathematical skills during outdoor activities in the second stage of pre-school education. The paper consists of two parts and conclusions. The scientific literature on the development of mathematical skills, scientific and methodological literature on organisation of outdoor (nature) activities are analysed in the first part of the paper. The methods and the techniques of the paper's author are analysed to find out the most suitable methods for the development of mathematical skills during outdoor activities in the second stage of pre-school education. Real activities are practically investigated in the second part of the paper. Children were observed and evaluated according to the pre-developed criteria. The results are summarised in the table that shows the evaluation of children's knowledge before and after learning the subject