• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matemātisko prasmju attīstība āra nodarbībās pirmsskolas 2.posmā

Thumbnail
View/Open
299-98725-Klavina_Jolanta_kj21048.pdf (1022.Kb)
Author
Kļaviņa, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Jolanta Kļaviņa Kvalifikācijas darba nosaukums: Matemātisko prasmju attīstība āra nodarbībās pirmsskolas 2. posmā. Kvalifikācijas darba mērķis ir pārbaudīt matemātisko prasmju attīstību āra nodarbībās pirmsskolas 2. posmā. Darbs sastāv no divām daļām un secinājumiem. Darba pirmajā daļā tika analizēta zinātniskā literatūra par matemātisko prasmju attīstību, zinātniskā un metodiskā literatūra par āra (dabas) nodarbību organizēšanu, kā arī analizētas darba autores metodes un paņēmieni, lai varētu noskaidrot, kuras būtu piemērotākās matemātisko prasmju apgūšanai āra nodarbībās 2. pirmsskolas izglītības mācību posmā. Otrajā daļa tiek praktiski pētītas reālās aktivitātes. Uzdevumu realizācijas laikā bērni tika novēroti un novērtēti pēc iepriekš izstrādātajiem kritērijiem. Vērtējumi apkopoti tabulā, kurā skatāms bērnu zināšanu novērtējums pirms temata apguves un pēc temata apguves.
 
The author of the qualification paper: Jolanta Kļaviņa The title of the qualification paper: Development of mathematical skills during outdoor activities in the second stage of pre-school education. The aim of the qualification paper is to examine the development of mathematical skills during outdoor activities in the second stage of pre-school education. The paper consists of two parts and conclusions. The scientific literature on the development of mathematical skills, scientific and methodological literature on organisation of outdoor (nature) activities are analysed in the first part of the paper. The methods and the techniques of the paper's author are analysed to find out the most suitable methods for the development of mathematical skills during outdoor activities in the second stage of pre-school education. Real activities are practically investigated in the second part of the paper. Children were observed and evaluated according to the pre-developed criteria. The results are summarised in the table that shows the evaluation of children's knowledge before and after learning the subject
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67849
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV