Vārdu krājuma sekmēšana rotaļās un spēlēs 3-4 gadīgiem bērniem
Author
Spruslāne, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: “Vārdu krājuma sekmēšana rotaļās un spēlēs 3-4 gadīgiem bērniem”. Darba autore: Marina Spruslāne. Darba vadītāja: Dr.paed. Inese Freiberga. Mērķis: Teorētiski izzināt un empīriski pārbaudīt 3-4 gadīgo bērnu vārdu krājuma veicināšanas iespējas rotaļās un spēlēs. Darbs sastāv no divām nodaļām. Teorētiskajā daļā tika noskaidroti pedagoģiskie nosacījumi, kuri jāņem vērā bērnu vārdu krājuma sekmēšanai rotaļās un spēlēs. Empīriskajā daļā tika īstenota pedagoģiskā darbība, caur spēlēm un rotaļām, novērošana un datu analīze. Pētījuma rezultāti apstiprināja, ka, izmantojot spēles un rotaļas, tiek veicināta bērnu vārdu krājuma sekmēšana. Pētījuma noslēgumā izstrādāti secinājumi un ieteikumi. Darbs sastāv no 47 lapaspusēm, 13 attēliem, 4 tabulām, 48 bibliogrāfiskām vienībām. Atslēgas vārdi: vārdu krājums, vārdu krājuma sekmēšana, 3-4 gadīgie bērni, spēles, rotaļas, pedagoģiskie nosacījumi. The topic of the qualification work: "Encouraging vocabulary through play and games for 3-4 year old children". Author of the work: Marina Spruslane. Supervisor: Dr.paed. Inese Freiberga. Purpose: To hypothetically find out and empirically test the possibilities of promoting the vocabulary of 3-4-year-old children in play and games. The work consists of two chapters. In the theoretical part, the pedagogical conditions that should be taken into account for promoting children's vocabulary in play and games were clarified. In the empirical part, pedagogical activity was implemented through games and play, observation and data analysis. The results of the study confirmed that using games and play, the development of children's vocabulary is encouraged. At the conclusion of the study , conclusions and recommendations are elaborated. The work consists of 47 pages, 13 images, 4 tables, 48 bibliographic items. Key words: vocabulary, promoting vocabulary, 3-4 year-old children, games, play, pedagogical conditions.