Show simple item record

dc.contributor.advisorZīriņa, Tija
dc.contributor.authorRankevica, Rasmīte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:05:32Z
dc.date.available2025-05-27T01:05:32Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other98730
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67852
dc.description.abstractBakalaura darba autors - Rasmīte Rankevica. Bakalaura darba vadītāja - Prof. Dr. Psych. Tija Zīriņa. Bakalaura darba nosaukums – Skolēnu vardarbības mazināšanas iespējas sākumskolas 3. klasē. Darba mērķis – noskaidrot vardarbības veidus un mazināšanas iespējas 3. klases skolēnu vidū. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām – teorētiskā daļa un empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā ir apkopoti un analizēti skolēnu vardarbību raksturojoši jēdzieni, analizēti pieejamie vardarbības mazināšanas līdzekļi, analizēti jaunākie statistikas dati par vardarbību Latvijas skolēnu vidū. Raksturotas likumsakarības pētāmā vecuma posma skolēnu attīstībā un konfliktu risināšanas prasmēs. Analizētas iespējas veicināt vardarbību mazinošu uzvedību pedagoģiskā procesa ietvaros. Empīriskajā daļā veikts pētījums Jelgavas valstspilsētas vispārējās izglītības iestādes ‘’X’’ 3. klasē. Pētījuma praktiskajā daļā īstenots klases izaicinājums, nodarbības vardarbības mazināšanai, sarunu un konfliktu risināšanas stratēģiju izmēģināšana. Skolēni apguva nomierināšanas prasmes, vērsa uzmanību savām komunikācijas prasmēm un pilnveidoja tās. Notika sanāksmes ar pedagogiem un skolēnu vecākiem. Secināts, ka vardarbības mazināšanā aktīvi jāiesaista arī skolēnu ģimenes un sabiedrība. Skolas videi ir būtiska loma skolēnu attiecību veidošanā. Darba apjoms: 90 lapaspuses, 3 tabulas, 13 attēli, 77 literatūras avoti. Atslēgvārdi: vardarbība, mobings, bulings, sākumskola, klases izaicinājums, vardarbības mazināšana
dc.description.abstractBachelor thesis author - Rasmīte Rankevica Bachelor thesis supervisor - Prof. Dr. Psych. Tija Zīriņa The topic of the bachelor thesis - Possibilities to reduce pupils violence in elementary school 3rd grade The aim of the thesis - to find out the types of violence and possibilities of reducing violence among 3rd grade pupils. The bachelor thesis consists of two parts - theoretical and empirical part. The theoretical part summarises and analyses the concepts describing violence among schoolchildren, analyses the available means of reducing violence, analyses the latest statistical data on violence among schoolchildren in Latvia. It describes the regularities in the development and conflict resolution skills of pupils in the age group under study. The possibilities of promoting violence-reducing behaviour in the pedagogical process are analysed. The empirical part of the study was conducted in the 3rd grade of the general educational institution ''X'' in Jelgava. In the practical part of the research, a classroom challenge, lessons to reduce violence, and testing of negotiation and conflict resolution strategies were implemented. The pupils learnt calming skills, focused on their communication skills and improved them. Meetings were held with teachers and parents. It was concluded that pupils' families and the community should be actively involved in reducing violence. The school environment plays an important role in shaping pupils' relationships. The thesis consists of 90 pages, 3 tables, 13 figures, 77 references. Keywords: violence, mobbing, bullying, primary school, pupils challenge, violence reduction
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectvardarbība
dc.subjectmobings
dc.subjectbulings
dc.subjectsākumskola
dc.subjectklases izaicinājums
dc.titleSkolēnu vardarbības mazināšanas iespējas sākumskolas 3. klasē
dc.title.alternativePossibilities to reduce pupil's violence in elementary school 3rd grade.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record