• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasaku nozīme 5-6 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai

Thumbnail
View/Open
299-98748-Zubova_Jolanta_jz21063.pdf (2.043Mb)
Author
Zubova, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Pasaku nozīme 5 – 6 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai. Autore: Jolanta Zubova. Darba zinātniskā vadītāja: Jolanta Kriščune. Pētījuma mērķis: pētīt 5 – 6 gadus vecu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanas iespējas pasaku iepazīšanas procesā. Pētījuma priekšmets: Pasaka kā emocionālā pārdzīvojuma rosinātājs. Pētījuma objekts: pedagoģiskais process pirmsskolā. Teorētiskās literatūras analīzē tika aplūkots 5 – 6 gadus vecu bērnu vispārīgais attīstības raksturojums – fiziskā, kognitīvā, emocionālā un gribas attīstība. Izskatītas pasakas izmantošanas iespējas bērna emocionālās inteliģences sekmēšanā. Empīriskā daļa – veikta novērošana vidējā pirmsskolas vecuma bērnu grupā literārā darba iepazīšanas un apgūšanas laikā, analizēti un apkopoti iegūtie dati. Veikts bērnu emocionālās attīstības vērtējums pētījuma sākumā un beigās, aprakstīta emocionālās veicināšanas gaita, izmantojot pasakas: ,,Trīs sivēntiņi”, ,,Vecīša cimdiņš”, ,,Zem sēnītes” un pasaku ,,Zīļuks”. Pedagoģiskajā pētījumā tika aptaujāti 11 5 – 6gadīgie bērni un viņu vecāki, lai iegūtu informāciju par to, kāda ir 5 – 6gadīgo bērnu un viņu vecāku attieksme pret pasaku lasīšanu. Iegūtie rezultāti tika apkopoti un salīdzināti. Tika veikts pedagoģisks pētījums, vai pēc pasaku izlasīšanas skolēnos rodas emocionāls pārdzīvojums? Pētījums tika veikts lasot 5 – 6gadīgiem bērniem priekšā pasaku un izmantojot pedagoģisko novērošanas metodi, pēc tam tika izdarīti secinājumi, balstoties uz izvirzītajiem kritērijiem, vai bērnos radās emocionālais pārdzīvojums. Secinājumi: Pētījuma laikā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka pasakas iepazīšanas laikā 5 – 6 gadus vecu bērnu emocionālā attīstība tiek veicināta - ja tās atbilst bērnu interesēm, pieredzei un vajadzībām; - ja tiek radīta pozitīva, emocionāla pedagoģiskā vide; - ja pedagogs pārzina 5 – 6 gadus vecu bērnu attīstības likumsakarības. Atslēgas vārdi: Emocionālā attīstība, bērnu vecumposms 5 – 6 gadi, pasakas, stāstītprasme. Darba apjoms: 59. lpp., darbam pievienoti 2 attēli, 3 tabulas, 10 pielikumi. 33 literatūras avoti.
 
Name of the work : Meaning of the fairy tales in promotion of the emotional development for kids in age 5-6. Author: Jolanta Zubova . Scientific leader of the work: Jolanta Kriščune. Target of the research: To research the possibilites of emotional development promotion in the process of exploration of the fairy tales for kids in age 5-6. Research subject: Fairytale as the incernator of emotional experience. Research object: Pedagogical process in preschool. In the analysis of the theoretical literature was observed the overall description of 5-6 years od kids development- physical, cognitive, emotional and the development of will. Looked out on possibilities of the usages of fairytale in promotion of kids emotional intelligence. Empirical part- observation in kids group of middle preschool age while learning and getting to know the literary work, analised and compiled all the received data. Created rating of kids emotional development at the start and at the end of the research, described the process of emotional development using fairytales: ,,Trīs sivēntiņi”, ,,Vecīša cimdiņš” ,,Zem sēnītes” and fairytale ,,Zīļuks”. In the pedagogical research surveyed 11 kids aged 5-6 and their parents to get information about attitude of kids aged 5-6 and their parents towards reading fairytales. Received data has been compiled and compared.Pedagogical research has been done - is there any emotional experience for students after reading fairytales? Research was done by reading fairytales for kids aged 5-6 , using pedagogical observation method, afterwards conclusions were made based on criteria whether there was any emotional development for kids. Conclusions: In process or the research the proposed hypothesis was confirmed that in the time of getting to know the fairytales the emotional development of kids in age 5-6 is being promoted. -if they match kids interests, experience and needs. -if positive emotional pedagogical environment is being set. -if teacher knows legal relationships of 5-6 years old kids development. Key words: Emotional development, children's age 5-6 years, fairytales, storytelling. Work ammount: 59. pages, added 2 pictures 3 charts, 10 attachments. 33 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67860
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV