3 – 5 gadus vecu bērnu jaunrades prasmju veicināšana Redžio Emilia pieejā
Author
Čamane, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors Lauma Čamane Darba nosaukums3 – 5 gadus vecu bērnu jaunrades prasmju veicināšana Redžio Emilia pieejā Mērķis Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt Redžio Emilia pieejas izmantošanas ietekmi uz 3 – 5 gadu vecu bērnu jaunrades caurviju prasmēm. Apjoms83 lappuses, 110 attēli (99 no tiem pielikumus), 8 tabulas. Struktūra Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, 8 apakšnodaļām, secinājumiem, ieteikumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 59 vienībām un 33 pielikumiem. Saturs Pirmajā nodaļā veikta pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze par Redžio Emilia pieeju. Raksturota 3-5 gadus vecu bērnu psiholoģiskā attīstība. Izskaidrots jēdziens “jaunrade” un tās nozīme Redžio Emilia pieejā. Otrajā nodaļā veikts empīriskais pētījums, ko darba autore veic laika posmā no 2023. gada aprīļa līdz novembrim, Rīgas Privātās Pirmsskolas Izglītības iestādē “X” ar mērķi izpētīt kā Redžio Emilia pieejas izmantošana ietekmē 3-5 gadus vecu bērnu jaunrades prasmes. Izstrādāti priekšlikumi, kā izmantojot Redžio Emilia pieeju sekmēt caurviju prasmes. Rezultāts Teorētiski izpētot un praktiski pārbaudot Redžio Emilia pieejas ietekmi uz 3-5 gadus veciem bērniem pētījuma laikā tiek apstiprināta un ar pētījuma laikā iegūtajiem datiem pierādīta izvirzītā hipotēze - Redžio Emilia pieejas izmantošana 3-5 gadus veciem bērniem veicina jaunrades caurviju prasmju attīstīšanu, ja tiek izmantota projektu metode, kurā tiek integrēti vairāki uzdevumi (jomas). Atslēgas vārdiAlternatīvas metodes, jaunrade, radošums, Redžio Emilia, 3-5 gadus veci bērni. Author of the work Lauma Camane Title of the work Promotion of creative skills of 3–5-year-old children in the Reggio Emilia approach Aim of the work To theoretically investigate and practically test the effect of using the Reggio Emilia approach on the creative skills of 3- to 5-year-old children Extent of the work 84 pages, 110 images (99 of them appendices), 8 tables. Structure The qualification thesis consists of an introduction, 2 chapters, 8 subsections, conclusions, recommendations, a list of used literature and sources with 59 units and 33 appendices. Content In the first chapter, an analysis of the pedagogical and psychological literature on Reggio Emilia's approach was carried out. Characterized psychological development of 3–5-year-old children. The concept of "innovation" and its meaning in Reggio Emilia's approach is explained. In the second chapter, an empirical study was carried out by the author in the period from April to November 2023, in the Riga Private Preschool Educational Institution "X" with the aim of investigating how the use of Reggio Emilia's approach affects the creativity skills of 3–5-year-old children. Proposals have been developed on how to use Reggio Emilia's approach to promote cross-cutting skills. The resultBy theoretically researching and practically testing the effect of Reggio Emilia approach on aged 3-5-years-old children during the study, the hypothesis put forward is confirmed and data obtained during the study proved - the use of the Reggio Emilia approach for 3-5-years-old children contributes to the development of creativity skills in the project method is used, which integrates several tasks (areas). Keywords Alternative methods, innovation, creativity, Reggio Emilia, 3–5-year-old children.