Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorGudrinieks, Hanss
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:05:36Z
dc.date.available2025-05-27T01:05:36Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other98806
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67877
dc.description.abstractBakalaura darba tēma „Krāsas un skaņas sintēze kā metode skolēnu loģiskās domāšanas sekmēšanai integrētā mācību saturā 4. klasē” tika izvēlēta, pamatojoties uz problēmas aktualitāti, pieaugot loģiskās domāšanas sekmēšanas nozīmei sākumskolā integrētā mācību saturā, bet trūkstot metodēm, kuras varētu pielietot integrētā mācību saturā, lai jēgpilni sekmētu skolēnu loģisko domāšanu. Darba mērķis ir teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt, kā krāsas un skaņas sintēze kā metode sekmē 4. klases skolēnu loģisko domāšanu. Bakalaura darba teorētiskās daļas sākumā tiek aplūkota loģiskā domāšana, tās iedalījums, izpausmes, kā arī dažādu autoru viedokļi un atziņas par loģisko domāšanu. Tālāk tiek izzināta loģiskās domāšanas sekmēšanas nozīme un nepieciešamība, kā arī iespējas sekmēt loģisko domāšanu integrētā mācību saturā 4. klasē. Lai labāk izprastu šo procesu attiecīgajā vecumposmā, tiek apskatīts 4. klases skolēnu psiholoģiskais raksturojums, saistībā ar loģiskās domāšanas sekmēšanas iespējām. Teorētiskās daļas 2.nodaļā tiek apskatīta integrētā pieeja mācību procesā un ieskicēts integrēts mācību saturs 4. klasē. Šinīs stundās tiek pielietota krāsas un skaņas sintēze kā metode. Bakalura darba 3. nodaļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums, kur tā pirmajā daļā tiek noskaidrota pašreizējā situācija 4.klasē saistībā ar loģisko domāšanu. Tiek izstrādāti kritēriji, pēc kuriem būtu iespējams noskaidrot loģiskās domāšanas līmeni dinamikā, novērojot izmaiņas, kas radušās, ieviešot praksē krāsu un skaņu sintēzi kā metodi integrētā mācību saturā. Tiek izstrādāts tests, pēc kura vērtēt skolēna loģisko domāšanu. Metode un uzdevumi tiek pārbaudīti darbībā, integrētā mācību saturā 4.klases stundās. Autors: Hanss Gudrinieks. Atslēgvārdi: loģiskā domāšana, krāsu un skaņu sintēze, integrēts mācību saturs, 4. klase. Bakalaura darbā: 54 lpp., 23 attēli, 8 tabulas, 48 avoti, 4 pielikumi, pateicības, galvojums.
dc.description.abstractThe theme of the Bachelor's Thesis is "The Synthesis of Colour and Sound as a Method for Promoting Students' Logical Thinking Through Integrated Learning Content in the Grade 4" was chosen based on the relevance of the problem with the growing importance of promoting logical thinking in integrated learning content in primary school, but the lack of methods that could be applied to integrated learning content, to meaningfully promote students' logical thinking. The aim of the Bachelor's Thesis is to analyze theoretically and check out practically how the synthesis of color and sound as a method promotes the logical thinking of the 4th grade students. At the beginning of the theoretical part of the Bachelor's Thesis there is described logical thinking, its classification, manifestation, as well as the opinions and quotes about logical thinking of various authors. Next, the importance and necessity of promoting logical thinking, as well as opportunities to promote logical thinking through the integrated learning content in the 4th grade, are explored. In order to better understand this process at the relevant age, there is an overview of the psychological characteristics of 4th grade students connected with the possibilities to promote logical thinking. The second chapter of the theoretical part examines the integrated approach in the learning process and outlines the integrated learning content in the 4th grade. The synthesis of color and sound is used as a method in these lessons. Chapter 3 of the Bachelor's Thesis describes the empirical research, where the first part of it clarifies the current situation in the 4th grade related to logical thinking. Criteria are being developed, according to which it would be possible to find out the level of logical thinking in dynamics, by observing the changes that occurred when the synthesis color and sound was put into practice as a method in integrated learning content. A test is being developed to assess the student's logical thinking. The method and tasks are tested in action, integrated in the learning content in the 4th grade lessons. Author: Hanss Gudrinieks. Keywords: logical thinking, the synthesis of color and sound, integrated curriculum, 4th grade. In the bachelor thesis: 54 pages, 23 images, 8 tables, 48 sources, 4 appendices, acknowledgments, guarantee.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectloģiskā domāšana
dc.subjectkrāsu un skaņu sintēze
dc.subjectintegrēts mācību saturs
dc.subject4. klase
dc.titleKrāsas un skaņas sintēze kā metode skolēnu loģiskās domāšanas sekmēšanai integrētā mācību saturā 4. klasē
dc.title.alternativeThe Synthesis of Colour and Sound as a Method for Promoting Students' Logical Thinking Through Integrated Learning Content in the Grade 4
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record