Matemātisko prasmju veicināšana ārā nodarbībās 5-7 gadus veciem bērniem
Author
Mukāne, Aiga Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Aiga Elīna Mukāne Darba nosaukums: Matemātisko prasmju veicināšana ārā nodarbībās 5-7 gadus veciem bērniem Darba mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt kā āra nodarbībās iespējams veicināt matemātiskās prasmes 5-7 gadus veciem bērniem. Darba apjoms: 49 lpp, 1 tabula, 13 attēli, 4 pielikumi, 36 literatūras avoti. Darbs sastāv no 2 daļām. Pirmajā daļā teorētiski tiek izzināti un analizēti pedagogu, psihologu viedokļi par matemātiskajām prasmēm pirmsskolā, par dabas nozīmi bērna dzīvē, kā arī par āra nodarbībām, kurās tiek veicinātas matemātiskās prasmes. Otrajā daļā, izstrādājot un organizējot āra nodarbības, pētīts kā tiek veicinātas 5-7 gadus vecu bērnu matemātiskās prasmes. Rezultāti liecina, ka āra nodarbības pozitīvi veicina un uzlabo bērnu matemātiskās prasmes. Atslēgas vārdi: āra nodarbības, daba, 5-7 gadīgi bērni, matemātiskās prasmes. Author of the work: Aiga Elīna Mukāne Title of the work: Promotion of mathematical skills in outdoor lessons for 5-7 year old children The aim of the work: Explore in theory and practically test how mathematical skills can be promoted in outdoor lessons for 5-7 year olds. Content of the paper: 49 pages, 1 table, 13 pictures, 4 attachments, 36 literature sources. The work consists of 2 parts. The first part theoretically explores and analyses the opinions of teachers, psychologists about mathematical skills in pre-school, the importance of nature in a child's life, outdoor lessons in which mathematical skills are promoted. Part two explores how mathematical skills of 5-7 year olds are promoted, when designing and organising outdoor lessons. The results show that outdoor lessons positively promote and improve children's mathematical skills. Keywords:, outdoor lessons, nature, 5-7 year old children, mathematical skills.