Praktiskie paņēmieni matemātikas jēdzienu apguvei 4-5 gadus veciem bērniem
Автор
Smalča, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: Praktiskie paņēmieni matemātikas jēdzienu apguvei 4-5 gadus veciem bērniem Darba autore: Mārīte Smalča Pētījuma mērķis: veikt teorētisku un praktisku pētījumu par 4-5 gadus vecu bērnu matemātikas jēdzienu veiksmīgu apguvi, izmantojot praktiskus paņēmienus. Kvalifikācijas darbs ir izveidots 2 daļās – teorētiskajā daļā un empīriskajā daļā. Apskatīti autori: teorētiskajā daļā tika apskatīti vairāki zināmi autori – Prudņikova I., Svence G., Montessori M., Albrehta Dz., Maroni L. u.c. Teorētiskajā daļā ir apkopotas un analizētas daudzu autoru atziņas par matemātikas jēdzienu secīgu apgūšanu atbilstoši bērnu attīstības īpatnībām. Apkopoti piemēri, kādus praktiskos paņēmienus izmantot, lai bērni apgūtu matemātikas jēdzienus (skaitli un ciparu, un skaitļa sastāvu). Empīriskajā daļā ir izveidots pētījuma plāns un struktūra. Izstrādāti praktiskie paņēmieni 4-5 gadus veciem bērniem matemātikas jēdzienu apguvei. Novērtēts bērnu zināšanu līmenis pirms un pēc praktisko paņēmienu izmantošanas, apkopoti un analizēti dati. Izveidota anketa, lai noskaidrotu citu pedagogu viedokli par praktisko paņēmienu izmantošanu matemātikas jēdzienu apguvē, apkopoti un analizēti iegūtie dati. Apkopoti secinājumi, par veikto pētījumu. Atslēgas vārdi: praktiskie paņēmieni, skaitlis, cipars, skaitļa sastāvs, matemātikas jēdzieni. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp., 5 tabulas, 12 attēli, izmantoti 21 informācijas avots. Title of work: Practical techniques for learning mathematical concepts for 4-5 year old children Author of the work: Marite Smalca The purpose of the study: to conduct a theoretical and practical study on the successful learning of mathematical concepts by 4-5-year-old children using practical techniques. The qualification work is made up of 2 parts – the theoretical part and the empirical part. Examined authors: several well-known authors were examined in the theoretical part - Prudnikova I., Svence G., Montessori M., Albrecht Dz., Maroni L., etc. The theoretical part summarizes and analyses the findings of many authors on the sequential learning of mathematical concepts according to the characteristics of children's development. Collected examples of what practical techniques to use for children to learn mathematical concepts (number and digit, and number composition). In the empirical part, the research plan and structure is created. Practical techniques have been developed for 4-5 year-old children to learn mathematical concepts. Children's level of knowledge was assessed before and after the use of practical techniques, data was collected and analysed. A questionnaire was created to find out the opinion of other pedagogues about the use of practical techniques in learning mathematics concepts, the obtained data were collected and analysed. Summarized conclusions about the conducted research. Main keywords: practical techniques, number, digit, number composition, mathematical concepts. Examined authors: several well-known authors were examined in the theoretical part - Prudnikova I., Sxence G., Montessori M., Albrecht Dz., Maroni, L., etc. Work volume: 43 pages, 5 tables, 12 images, 21 literature sources.