Zur Kurzanzeige

dc.contributor.advisorKricka, Ilze
dc.contributor.authorGrigorjeva, Olga
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:05:38Z
dc.date.available2025-05-27T01:05:38Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.other98820
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67886
dc.description.abstractDarba autors: Olga Grigorjeva Darba nosaukums: Atmiņas veicināšana 7 – 9 gadus veciem bērniem sākumskolā. Darba mērķis: izpētīt un noteikt paņēmienus atmiņas veicināšanai 7 – 9 gadīgiem bērniem. Pētījuma īss apraksts. Pētījums notika trīs posmos. Pirmajā posmā ar testa palīdzību tika noteikts otras klases skolēnu redzes un dzirdes atmiņas spējas. Otrajā posmā, divu mēnešu laikā, regulāri tika pildīti uzdevumi, kas veicina atmiņas attīstību. Skolēni tika iepazīstināti ar dažādam iegaumēšanas metodēm un izmēģināja tos. Trešajā posmā tika veikta atkārtota testēšana, lai varētu konstatēt skolēnu progresu. Tika veikta skolēnu aptauja, lai noskaidrotu, kādus paņēmienus viņi izmanto biežāk, lai turpmāk piedāvāt viņiem atbilstošus uzdevumus mācību materiāla apguvei. Rezultātu apraksts. Pētījuma rezultāti parāda, ka iepazīstinot skolēnus ar iegaumēšanas stratēģijām un regulāri pildot uzdevumus var veicināt skolēnu atmiņu. Testēšanas rezultāti pētījuma beigās parādīja, ka skolēnu prasmes iegaumēt informāciju paaugstinājās, vai palika nemainīgās. Aptaujas rezultāti liecina, ka sākumskolas skolēni visbiežāk izmanto stratēģijas, kurās tika izmantota vizualizācija. Darba apjoms: 50 lappuses, 8 tabulas, 24 attēli,30 literatūras avoti.
dc.description.abstractAuthor of the work: Olga Grigorjeva Theme of work: Memory development in primary school for 7– 9-year-old children. Aim of the research: to investigate and identify techniques to develop memory in 7 - 9-year-old children. Description of the research. The study was conducted in three phases. In the first stage, with the help of a test the visual and auditory memory abilities of the second-grade pupils were defined. In the second stage, during two months, the tasks stimulating memory development were regularly performed. The pupils were introduced to different memorisation methods and tried them out. In the third phase, the pupils were retested once again to measure their progress. A survey was carried out to find out which techniques they use more often in order to provide them with the appropriate tasks for learning material in the future. Description of results. The results of the study show that introducing memorisation strategies to the pupils and completing tasks regularly can enhance their memory. The test results at the end of the study showed that pupils' memorisation skills have increased or remained the same. The results showed that primary school pupils are most likely to use strategies that involved visualisation. Volume of the paper: 50 pages, 8 tables, 24 pictures, 30 references.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectatmiņā
dc.subjectdzirdes atmiņā
dc.subjectredzes atmiņa
dc.subjectregulāri
dc.subjectmetodes
dc.titleAtmiņas veicināšana 7-9 gadus veciem bērniem sākumskolā
dc.title.alternativeMemory development in primary school for 7– 9-year-old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Dateien zu dieser Ressource

Thumbnail

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige