• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sadarbības veicināšana ar vecākiem adaptācijas procesā jaunākajā vecuma grupā pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-98821-Rozmisa_Madara_mr19098.pdf (794.5Kb)
Author
Rozmisa, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Madara Rozmisa. Bakalaura darbs: Sadarbības veicināšana ar vecākiem adaptācijas procesā jaunākajā vecumā grupā pirmsskolā. Pētījuma aktualitāte: pēdējo gadu periodā iespējams pārvērtēt adaptācijas lomu un aktualizēt jautājumu par bērnu prasmēm adaptēties pirmsskolas gaitu uzsākšanas periodā, jo bieži bērniem adaptācijas prasmes nav pietiekami attīstītas un tās trūkst. Šī nesakritība starp faktiskajām prasībām un veidu, kā šīs prasmes tiek apgūtas, nereti noved pie nepilnībām, kas, savukārt, var sekmēt adaptācijas norises tempa zaudēšanu. Tādēļ nepieciešams aktualizēt sadarbības veicināšanu ar vecākiem adaptācijas procesā jaunākajā vecumā grupā pirmsskolā, kas būtiski ietekmē adaptācijas procesu kopumā. Pētījuma jautājums: kādi pasākumi var uzlabot un ietekmēt sadarbības vecināšanu ar vecākiem adaptācijas procesā jaunākajā vecumā grupā pirmsskolā? Pētījuma metodes: 1.literatūras izpēte; 2.anketēšana; 3.pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Sasniegtie rezultāti: ir izstrādāti secinājumi un priekšlikumi kā veicināt sadarbību ar vecākiem adaptācijas procesā jaunākajā vecumā grupā pirmsskolā. Teorētiskā daļa sastāv no sadarbības un komunikācijas veidošanas raksturojuma pedagoģiskajā procesā pirmsskolā, kurā aplūkots sadarbības un komunikācijas teorētiskā jēdziena skaidrojums pētāmā jautājuma kontekstā, kā arī aplūkota vecāka loma pirmsskolas izglītības kontekstā. Empīriskajā pētījuma daļā tiek aplūkots adaptācijas procesa raksturojums jaunākajā vecuma grupā pirmsskolā, iekļaujot adaptācijas procesa raksturojumu un veikts jaunākās pirmsskolas bērnu vecuma grupas pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums pētāmā temata kontekstā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, teorētiskās analīzes, empīriskās pētījuma daļas, secinājumu un priekšlikumu daļas, kā arī no izmantotās literatūras un avotu saraksta. Bakalaura darba apjoms 54 lappuses. Bakalaura darbs satur 2 tabulas, 10 attēlus, 49 izmantotās literatūras un informācijas avotus un 2 pielikumus. Atslēgas vārdi: adaptācija, pirmsskola, sadarbība, vecāki.
 
Madara Rozmisa. Bachelor's thesis: Promoting cooperation with parents in the adaptation process in the youngest age group in preschool. Topicality of the research: in recent years, it is possible to reassess the role of adaptation and bring up the issue of children's adaptation skills during the period of starting preschool, because often children's adaptation skills are not sufficiently developed and they are lacking. This mismatch between the actual requirements and the way these skills are learned often leads to gaps, which in turn can contribute to a loss of adaptation momentum. Therefore, it is necessary to update the promotion of cooperation with parents in the adaptation process in the youngest age group in preschool, which significantly affects the adaptation process as a whole. Research question: what measures can improve and influence co-parenting with parents in the adaptation process in the youngest age group in preschool? Research methods: 1.literature research; 2.surveying; 3.pedagogical trial activity. Achieved results: conclusions and proposals have been developed on how to promote cooperation with parents in the adaptation process in the youngest age group in preschool. The theoretical part consists of the characteristics of the formation of cooperation and communication in the pedagogical process in preschool, which examines the explanation of the theoretical concept of cooperation and communication in the context of the research question, as well as examines the role of the parent in the context of preschool education. The empirical part of the study examines the characteristics of the adaptation process in the younger age group in preschool, including the characteristics of the adaptation process, and the pedagogical and psychological characteristics of the younger age group of preschool children in the context of the research topic. The bachelor's thesis consists of an introduction, a theoretical analysis, an empirical research part, a part of conclusions and proposals, as well as a list of used literature and sources. The volume of the bachelor thesis is 54 pages. The bachelor thesis contains 2 tables, 10 images, 49 used literature and information sources and 2 appendices. Key words: adaptation, preschool, cooperation, parents.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67887
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV