Kustību rotaļa 5-6 gadīgu bērnu sociālo prasmju sekmēšanai
Author
Reine, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Liene Reine Bakalaura darba temats: “Kustību rotaļa 5-6 gadīgu bērnu sociālo prasmju sekmēšanai”. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt kustību rotaļas un to izmantošanas iespējas 5-6 gadīgu bērnu sociālo prasmju sekmēšanas iespējām pirmsskolas izglītības iestādē. Darba pirmajā daļā tiek analizēta dažādu psihologu, pedagogu atziņas par sociālajām prasmēm un tās nostiprināšanu vecākā pirmsskola vecuma bērniem. Tiek analizēt kustību rotaļu izmantošana bērnu sociālo prasmju veicināšanai, un to nozīme bērnu ikdienā. Kā arī tiek vērsta uzmanība uz 5 – 6 gadus vecu bērnu personības attīstību pētot vecumposmu likumsakarības un faktorus, kas to ietekmē. Otrajā daļā tika veikts empīriskais pētījums, kā ar kustību rotaļu palīdzību var veicināt 5 – 6 gadu vecuma bērnu sociālo prasmju attīstību. Tika izvērtēts bērnu sociālo prasmju līmenis augusta sākumā, kad grupiņā ir mazāk bērnu un ne visi apmeklē pirmsskolas iestādi, un novembra beigās. Sociālo prasmju attīstība tika sekmēta izmantojot dažādas kustību rotaļas. Empīriskajā daļā apstiprinājās pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze, ka bērnu sociālās prasmes tiks sekmētas un pilnveidotas iesaistoties dažādā kustību rotaļā. Atslēgas vārdi: Rotaļas, kustību rotaļa, sociālās prasmes, attīstība. Bakalaura darbs sastāv no 51 lapaspuses, 4 tabulām, 13 attēliem, 1 pielikumu. Izmantoti 30 informācijas avoti. Bachelor's work author: Liene Reine Bachelors work theme : "Movement game for promoting social skills of 5-6 year old children" Purpose of the work: Theoretically and practically learn movement games and the possibilities of using them to promote the social skills of 5-6-year-old children in a preschool educational institution. The first part of the paper analyzes the findings of various psychologists and pedagogues about social skills and their strengthening in older preschool children. The use of movement games to promote children's social skills and their importance in children's everyday life are analyzed. Attention is also focused on the personality development of 5-6-year-old children by studying the regularities of age stages and the factors that influence it. In the second part, an empirical study was conducted on how the development of social skills of 5-6-year-old children can be promoted with the help of movement games. The level of children's social skills was evaluated at the beginning of August, when there are fewer children in the group and not all attend preschool, and at the end of November. The development of social skills was promoted using various movement games. In the empirical part, the hypothesis put forward at the beginning of the study was confirmed, that children's social skills will be promoted and improved by engaging in various movement games. Key words: Play, movement play, social skills, development. The bachelor thesis consists of 51 pages, 4 tables, 13 images, 1 appendix. 30 sources of information used.