Mācību motivācijas veicināšanas iespējas 5.- 6. klases skolēniem
Автор
Uldriķe, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba tēma: Mācību motivācijas veicināšanas iespējas 5.-6.klases skolēniem. Darba mērķis: Teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt mācību motivācijas veicināšanas iespējas 5.- 6. klases skolēniem. Darba saturs. Bakalaura darbā tiek pētīta mācību motivācijas būtība un raksturoti metodiskie paņēmienu un metodes motivācijas veicināšanai, kā arī sniegts 5.-6.klases skolēnu attīstības likumsakarību raksturojums. Empīriskajā pētījumā tiek izstrādāta aptauja mācību motivācijas līmeņa noteikšanai un novērošanas kritēriji, lai varētu izvērtēt motivācijas līmeņa izmaiņas. Tiek piedāvāti uz noteiktiem kritērijiem balstīti uzdevumi skolēnu motivācijas veicināšanai matemātikas stundās. Darba rezultāti. Atbildot uz pētījuma jautājumu par to ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem var veicināt mācību motivāciju 5. – 6. klases skolēniem, tika secināts, ka: a) nepieciešams pievērst uzmanību mācību metožu un uzdevumu izvēlei, kas veicinātu sadarbību un saistību ar reālo dzīvi; b) pārdomāt savstarpējo komunikāciju, izvirzot kopīgus noteikumus un reāli sasniedzamus mērķus un c) lai mācību process nebūtu monotons jāizmanto spēles un pārsteiguma momenti. Izstrādāti praktiski ieteikumi skolotājiem mācību motivācijas veicināšanai. Darba apjoms: Darbā ir 51 lappuses, 11 attēli, 5 tabulas, 41 literatūras avots, 1 pielikums. Atslēgvārdi: Mācību motivācija, 5.-6.klaes skolēni, sekmēšana, matemātika. Thesis topic: Ways to promote learning motivation for 5th and 6th grade students. The purpose of the thesis: To theoretically study and practically test the possibilities of promoting learning motivation for 5th-6th grade students. The content of thesis. The bachelor's thesis examines the nature of learning motivation and describes methodological techniques and methods for promoting motivation, as well as provides a description of the regularities of the development of 5th-6th grade students. In the empirical study, a survey is developed to determine the level of learning motivation and observation criteria to evaluate changes in motivation level. Tasks based on certain criteria are offered to promote student motivation in mathematics lessons. The results. Answering the research question about what pedagogical techniques can be used to promote learning motivation for 5th-6th grade students, it was concluded that: a) it is necessary to pay attention to the choice of learning methods and tasks that would promote cooperation and connection with real life; b) rethink mutual communication, setting common rules and realistically achievable goals and c) provide the learning process is not monotonous, using games and moments of surprise. Practical recommendations for teachers to promote learning motivation have been developed. Scope of the thesis: The thesis consists of 51 pages, 11 images, 5 tables, 41 literature sources, 1 appendix. Keywords: Learning motivation, 5th-6th grade students, promotion, mathematics.