Pasaku terapijas metode vecākās pirmsskolas grupas bērnu stāstītprasmes sekmēšanai
Author
Šelkovska, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Katrīna Šelkovska Kvalifikācijas darba nosaukums: Pasaku terapijas metode vecākās pirmsskolas grupas bērnu stāstītprasmes sekmēšanai Kvalifikācijas darba vadītāja: Prof. Dr.paed. Zenta Anspoka Pētījuma mērķis: Izpētīt pasaku terapijas metodes izmantošanas iespējas pirmsskolas vecākās grupas bērnu stāstītprasmes veicināšanai un apkopot pētījuma rezultātus. Pētījuma saturs: Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa: Tika pētīta un analizēta zinātniskā literatūra par pasaku terapijas metodes jēdzienu, veidiem un pielietošanu. Tika pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma posma runas, valodas un stāstītprasmes veicināšanu. Izpētīta pasaku terapijas metode, kuru ir iespējams integrēt mācību procesā ar mērķi veicināt stāstītprasmi vecākajā pirmsskolas grupā. Empīriskā daļa: Darba otrajā nodaļā tika atspoguļots bērnu prasmju līmenis pētījuma sākumā, izstrādāti izvērtēšanas kritēriji, izstrādāts atbilstošs nodarbību cikla plāns. Pēc plāna izstrādes, tika veikta novērošana un izmēģinājumdarbība. Grupā tika vadītas 8 nodarbības 2 mēnešu garumā. Pēc nodarbību cikla noslēgšanas tika veikts bērnu prasmju izvērtējums, lai salīdzinātu iegūtos rezultātus pētījuma sākumā un beigās. Rezultāti: Veicot pētījumu, tika noskaidrots, ka pasaku terapijas metodes integrēšana mācību procesā veicina vecākās pirmsskolas grupas bērnu stāstītprasmi, paplašina vārdu krājumu, tēlainu izteiksmes līdzekļu lietošanu, kā arī pozitīvi ietekmē bērnu emocionālo stāvokli un uzvedību. Kvalifikācijas darba apjoms: 41 lapaspuses, kas ietver 6 tabulas, 5 attēlus, 33 avotus, 1 pielikumu. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, stāstītprasmes veicināšana, vecākā pirmsskolas grupa, pasaku terapijas metode. Author of qualification work: Katrīna Šelkovska Title of qualification work: Method of fairy tale therapy for children of the older preschool group for the promotion of storytelling. Scientific head of qualification work: Prof. Dr.paed. Zenta Anspoka Aim of qualification work: To investigate the possibilities of using the fairy tale therapy method to promote the storytelling skills of children of the older preschool age group and to summarize the results of the research. Content of the work: The paper consists of two parts: theoretical and empirical. Theoretical part: The scientific literature on the concept, types and application of the fairy tale therapy method was studied and analyzed. Pedagogical and psychological literature on the promotion of speech, language and storytelling skills in the older pre-school years was studied and analyzed. The methods of fairy tale therapy, which can be integrated into the teaching process with the aim of promoting storytelling in the older pre-school group, were studied. Empirical part: The second chapter of the paper reflects the level of children's skills at the beginning of the study, develops evaluation criteria, and develops an appropriate lesson plan. After the plan was developed, observation and pilot activities were carried out. The group was given 8 classes over a period of 2 months. At the end of the cycle, an evaluation of the children's skills was carried out to compare the results obtained at the beginning and at the end of the study. Results: The study showed that integrating the fairy tale therapy method into the teaching process promotes the storytelling skills of older preschool children, expands their vocabulary and use of imagery, and has a positive impact on their emotional state and behavior. Volume of qualification work: 41 pages containing 6 tables, 5 images, 33 information sources, 1 annexes. Keywords: storytelling skills, promotion of storytelling skills, older preschool group, fairy tale therapy method.