3-4 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšana kustību rotaļās
Author
Vidovska, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autors: Lauma Vidovska Bakalaura darba nosaukums – 3- 4 gadīgu bērnu sociālo prasmju veicināšana kustību rotaļās. Bakalaura darba mērķis – analizēt un pētīt 3 - 4 gadīgu bērnu sociālās prasmes kustību rotaļās. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā veikta teorijas analīze par sociālo prasmju jēdzienu, tā esamību un mijiedarbību kustību rotaļās, pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņām par sociālo prasmju veicināšanu, kustību rotaļām, 3- 4 gadīgu bērnu sociālās attīstības raksturojumu un par saskarsmes spēju veidošanas nosacījumiem. Apskatīti un analizēti sekojošu autoru darbi - D. Dzintere, I. Stangaine, D. Lieģeniece, I. Jurgena, V. Golubina, V. Romenkova, A.Vorobjovs un G. Svence. Empīriskā daļā tika novadītas 5 kustību rotaļas, kuras analizētas pēc izvirzītajiem kritērijiem. Empīriskā pētījuma beigās tika konstatēts, ka kustību rotaļas sekmē bērna sociālās prasmes. Bērna sociālās prasmes tiek veicinātās, ja viņš aktīvi iesaistās visās skolotājas organizētajās kustību rotaļās. Ja skolotājs mērķtiecīgi izvēlas vecumam atbilstošas kustību rotaļas, kas veicina sociālo prasmju attīstību, skolotājam ir jāprot pārvaldīt daudz un dažādas kustību rotaļas, mērķa ilgtspējībai. Pētījuma rezultāti iegūti laika posmā no 2023. gada augusta līdz 2023. gada novembrim. Darba apjoms: 56 lapas, darbs sastāv no ievada, divām nodaļām un 7 apakšnodaļām, secinājumiem, literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Atslēgas vārdi: 3 – 4 gadīgs bērns, sociālās prasmes, saskarsme, sekmēšana, veicināšana kustību rotaļas. Author of the Bachelor's work: Lauma Vidovska The title of the Bachelor's work - promoting the social skills of 3-4 -year-olds in motion play. The aim of the Bachelor's work- to analyse and study the social skills of 3-4-year-olds in motion play. The work consists of 2 parts - theoretical and empirical. In the theoretical part author analyzes theory of the concept of social skills, its existence and interaction in movement games, the conclusions of pedagogy and psychology scientists about the promotion of social skills, movement games, the characteristics of social development of 3–4-year-old children and the conditions for building communication skills. The works of the following authors were examined and analyzed – D. Dzintere, I. Stangaine, D. Lieģeniece, I. Jurgena, V. Golubina, V. Romenkova, A. Vorobjovs and G. Svence. In the empirical part, 5 movement games were conducted, which were analyzed according to the criteria. At the end of the empirical study, movement games were found to help children to promote social skills. The child’s social skills are promoted if he actively participates in all movement games organized by the teacher. If the teacher purposefully chooses age-appropriate movement games that promote the development of social skills, the teacher must be able to manage many and varied movement games, for the sustainability of the goal. The results of the study were obtained between August 2023 and November 2023. Work range: 56 pages, the work consists of an introduction, two chapters and 7 sub-chapters, conclusions, a list of literature and sources, annexes. Key words: 3–4-year-olds, social skills, contact, promotion, movement games.