• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2 – 3 gadīgu bērnu patstāvības veicinošu rotaļnodarbību organizācija

Thumbnail
View/Open
299-98878-Kuske_Ivita_ik21274.pdf (1.554Mb)
Author
Kušķe, Ivita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lāce, Ingūna
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Autors: Ivita Kušķe. Kvalifikācijas darba nosaukums: 2 – 3 gadīgu bērnu patstāvības attīstību veicinošu rotaļnodarbību organizācija. Atslēgas vārdi: patstāvība, neatkarība, rotaļnodarbība. Mērķis: literatūras analīzes izvirzītos kritērijus izmantot pedagoģiskajā darbībā un apkopot ieteikumus 2-3 gadus vecu bērnu patstāvības veicināšanai rotaļnodarbībās. Darbā analizēta zinātniskā literatūra izvirzot pedagoģiskos nosacījumus nodarbību organizēšanā. Pedagoģiskajā darbībā veikta bērnu patstāvības izaugsmes salīdzināšana. Pedagogu anketas analīze. Secinājums: patstāvību ietekmē tas kā pedagogs vada nodarbības, kāda ir mācību vide un kā tiek sniegts atbalsts bērna neatkarības izaugsmei. Pētījuma kopējais lapaspušu skaits 30, 6 pielikumi, 2 tabulas, 5 attēli. Izmantoti 22 literatūras avoti.
 
Author: Ivita Kuške. Title of the qualification work: organization of play classes promoting the development of independence of 2-3-year-old children. Key words: independence, independence, play lesson. Purpose: to use the criteria set forth in the literature analysis in pedagogical activities and to compile recommendations for promoting the independence of 2-3-year-old children in play lessons. The work analyzes the scientific literature, setting the pedagogical conditions for the organization of lessons. A comparison of the growth of children's independence was made in the pedagogical activity. Analysis of teachers' questionnaire. Conclusion: independence is influenced by how the pedagogue conducts the lessons, what the learning environment is like and how support is provided for the child's independence growth. The total number of pages of the study is 30, 6 appendices, 2 tables, 5 images. 22 literature sources were used.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67905
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV