Jēgpilna latviešu svētku svinēšana pirmsskolā
Author
Vepere, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Jēgpilna latviešu svētku svinēšana pirmsskolā” izstrādāts ar mērķi analizēt Mārtiņdienas jēgpilnas svinēšanas nosacījumus pirmsskolas izglītības trešajā posmā. Darba teorētiskajā daļā ir definēts tradicionālās kultūras jēdziens un svētku loma bērnu personības attīstībā, galvenā uzmanība pievērsta jēgpilna mācību procesa vadības aspektiem. Empīriskajā daļā ir salīdzināta divu pirmsskolas izglītības iestāžu pieredze svētku svinēšanā, analizējot skolotāju un pašu bērnu pieredzi un jēgas izpratni. Tas ļauj noslēgumā pamatoti atbildēt uz pētījuma jautājumu “kādi nosacījumi padara tradicionālo svētku svinēšanu jēgpilnu pirmsskolas vecuma bērniem?” un izstrādāt ieteikumus pirmsskolas skolotājiem, kas piešķir šim darbam praktisku nozīmīgumu. The bachelor's thesis "Significant celebration of Latvian ethnic festivals in preschool" was developed with the aim of analyzing the significant preparation of Martin's Day preschool celebration in the third stage of education. The theoretical part of the work defines the concept of traditional culture and the role of holidays in the development of children's personality, the main focus is on the management aspects of a meaningful learning process. The empirical part compares the experience of two preschool educational institutions in celebrating the ethnic festival, analyzing the experience, and understanding of the significant of the teachers and the children themselves. This allows the final question of the research "What conditions make the celebration of traditional ethnic festivals significant for preschool children?" and develop recommendations for preschool teachers. That give this work a practical focus.