Matemātisko prasmju apguvi veicinoša vide 3-5 gadus veciem bērniem
Author
Šmite, Rēzija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Oļesika, Alise
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors: Rēzija Šmite Kvalifikācijas darba nosaukums: Matemātisko prasmju apguvi veicinoša vide 3-5 gadus veciem bērniem Darba mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 3-5 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju veicināšanai atbilstošu vidi Darba aktualitāte: Darba autores pieredze liecina, ka vide ietekmē mācību sasniegumus, taču nepieciešams noskaidrot, kāda ir matemātisko prasmju veicinoša vide. Pētījuma jautājums: Kāda ir matemātisko prasmju attīstoša mācību vide 3-5 gadus veciem bērniem? Pētījuma uzdevumi: 1. Veikt teorētiskās literatūras analīzi, izpētīt 3-5 gadus vecu bērnu attīstību veselumā; 2. Analizēt pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju būtību un tās nozīmi; 3. Izzināt pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju attīstību veicinošus materiālus un metodes; 4. Raksturot matemātisko prasmju veicinošu vidi; 5. Praktiski pētīt matemātisko prasmju veicinošu vidi; 6. Apkopot rezultātus, formulēt secinājumus. Darba apjoms: 50 lpp., 22 attēli, 9 tabulas, 36 literatūras un avotu vienības. Atslēgas vārdi: attīstība, matemātika, matemātiskās prasmes, mācību vide, pirmsskola, 3-5 gadus veci bērni. Author of qualification assignment: Rēzija Šmite Aim of the assignment: Theoretical and practical exploration of an environment suitable for developing the mathematical skills of 3-5 year olds Assignment relevance: The author's experience shows that the environment has an impact on learning achievement, but there is a need to find out what kind of environment is conducive to mathematical skills Assignment question: what is a mathematical learning environment for 3-5 year olds? Tasks of the research: 1. Perform an analysis of the theoretical literature, studying the overall development of children aged 3-5 years; 2. Analyze the nature and importance of mathematical skills in preschool-aged children; 3. Investigate materials and methods that promote the development of mathematical skills in preschool-aged children; 4. Characterize an environment conducive to the development of mathematical skills; 5. Practically research an environment contributing to mathematical skills compile results and formulate conclusions. The qualification assignment consists of 50 pages, 22 illustrations, 9 tables, 36 items of literature and resources. Keywords: mathematics, learning environment, mathematical skills, pre-school, 3-5 year olds, development