• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Matemātisko prasmju apguvi veicinoša vide 3-5 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-98893-Smite_Rezija_rs21119.pdf (1.734Mb)
Author
Šmite, Rēzija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Oļesika, Alise
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autors: Rēzija Šmite Kvalifikācijas darba nosaukums: Matemātisko prasmju apguvi veicinoša vide 3-5 gadus veciem bērniem Darba mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 3-5 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju veicināšanai atbilstošu vidi Darba aktualitāte: Darba autores pieredze liecina, ka vide ietekmē mācību sasniegumus, taču nepieciešams noskaidrot, kāda ir matemātisko prasmju veicinoša vide. Pētījuma jautājums: Kāda ir matemātisko prasmju attīstoša mācību vide 3-5 gadus veciem bērniem? Pētījuma uzdevumi: 1. Veikt teorētiskās literatūras analīzi, izpētīt 3-5 gadus vecu bērnu attīstību veselumā; 2. Analizēt pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju būtību un tās nozīmi; 3. Izzināt pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju attīstību veicinošus materiālus un metodes; 4. Raksturot matemātisko prasmju veicinošu vidi; 5. Praktiski pētīt matemātisko prasmju veicinošu vidi; 6. Apkopot rezultātus, formulēt secinājumus. Darba apjoms: 50 lpp., 22 attēli, 9 tabulas, 36 literatūras un avotu vienības. Atslēgas vārdi: attīstība, matemātika, matemātiskās prasmes, mācību vide, pirmsskola, 3-5 gadus veci bērni.
 
Author of qualification assignment: Rēzija Šmite Aim of the assignment: Theoretical and practical exploration of an environment suitable for developing the mathematical skills of 3-5 year olds Assignment relevance: The author's experience shows that the environment has an impact on learning achievement, but there is a need to find out what kind of environment is conducive to mathematical skills Assignment question: what is a mathematical learning environment for 3-5 year olds? Tasks of the research: 1. Perform an analysis of the theoretical literature, studying the overall development of children aged 3-5 years; 2. Analyze the nature and importance of mathematical skills in preschool-aged children; 3. Investigate materials and methods that promote the development of mathematical skills in preschool-aged children; 4. Characterize an environment conducive to the development of mathematical skills; 5. Practically research an environment contributing to mathematical skills compile results and formulate conclusions. The qualification assignment consists of 50 pages, 22 illustrations, 9 tables, 36 items of literature and resources. Keywords: mathematics, learning environment, mathematical skills, pre-school, 3-5 year olds, development
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67912
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV