3-4 gadus vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana tehnoloģiju mācību jomā ar dabas materiāliem
Author
Žuka, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Tatjana Žuka Bakalaura darba vadītāja: Māra Urdziņa-Deruma Bakalaura darba tēma: 3 – 4 gadus vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana tehnoloģiju mācību jomā ar dabas materiāliem Bakalaura darba mērķis: teorētiski un praktiski izzināt 3 – 4 gadus vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšanas iespējas, izmantojot dabas materiālus. Bakalaura darba teorētiskajā daļā, darba autore analizēja pedagogu un psihologu atziņas un skaidrojumus par to, kas ir sīkā motorika, kādā ir sīkās motorikas nozīme bērna attīstība un tās svarīgums viņa dzīvē. Tika izpētītas sīkās motorikas sekmēšanas iespējas, darbojoties ar dabas materiāliem. Darba autore izpētīja 3 – 4 gadus vecu bērnu vecumposma raksturīgākās īpašības. Bakalaura darba empīriskajā daļā, darba autore aprakstīja pētījuma metodoloģiju. Tika izveidoti pētījuma uzdevumi. Darba autore veica pedagoģisko novērošanu, lai uzzinātu bērnu sīkās motorikas attīstības līmeni pētījuma sākumā un beigās. Iegūtie dati ir analizēti diagrammās. Lai sekmētu bērnu sīkās motorikas attīstību, bērniem tika piedāvāti dažādi sīkās motorikas sekmējoši uzdevumi darbojoties ar dabas materiāliem. Pētījuma beigās tika aprakstīti pētījumā iegūtie secinājumi. Darba apjoms: 69 lapaspuses, 4 tabulas, 11 attēli, 10 pielikumi, 37 literatūras un citi avoti. Atslēgvārdi: pirmsskola, sīkā motorika, tehnoloģiju mācību joma, dabas materiāli. Author of bachelor thesis: Tatjana Žuka Bachelor thesis supervisor: Māra Urdziņa-Deruma Topic of bachelor's thesis: promotion of fine motor skills of 3-4-year-old children in the field of technology learning with natural materials The aim of the bachelor's work: to theoretically and practically find out the possibilities of promoting the fine motor skills of 3-4-year-old children using natural materials. In the theoretical part of the bachelor's work, the author of the work analyzed the findings and explanations of pedagogues and psychologists about what fine motor skills are, what is the importance of fine motor skills in the child's development and its importance in his life. Possibilities of promoting fine motor skills by working with natural materials were explored. The author of the paper studied the most characteristic features of the age stage of 3-4-year-old children. In the empirical part of the bachelor thesis, the author described the research methodology. Research tasks were created. The author of the paper conducted a pedagogical observation to find out the level of children's fine motor development at the beginning and end of the study. The obtained data are analyzed in charts. In order to promote the development of children's fine motor skills, children were offered various fine motor development tasks while working with natural materials. At the end of the study, the conclusions obtained in the study were described. Work volume: 69 pages, 4 tables, 11 images, 10 appendices, 37 literature and other sources. Keywords: preschool, fine motor skills, technology learning area, natural materials.