3-4gadīgu bērnu pašvadīta mācīšanās veicināšana aktivitāšu centros pirmsskolā
Author
Rubene, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Madara Rubene Darba vadītāja: Inese Jurgena Kvalifikācijas darba temats: 3-4 gadu vecu bērnu pašvadīta mācīšanās veicināšana aktivitāšu centros pirmsskolā Pētījuma mērķis: Izzināt un praktiski pētīt 3-4 gadu vecu bērnu pašvadītas mācīšanās veicināšanu aktivitāšu centros pirmsskolā Pētījuma saturs: Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa: Darba pirmā daļa ietver teorētisko pētījumu, kur tiek izanalizēti dažādu autoru grāmatas un raksti par pašvadītu mācīšanos un tās nozīmi, bērncentrētu grupas vidi tās pareizu iekārtošanu un 3-4 gadu vecu bērnu raksturojumu. Empīriskā daļa: Otrā daļā tiek atspoguļota empīriskā daļa, kas ietver sevī pētījuma metodoloģisko pamatojumu, pētāmo grupu raksturojumu, kritēriju un nosacījumu izstrāde, lai spētu novērtēt bērnu pašvadītu mācīšanās procesu gan sākumā gan beigās, veikta pedagogu anketēšana. Pētījums tiek veikts 2 mēnešu ietvaros un materālu izveide pēc mēneša plāna sasniedzamajiem rezultātiem. Kvalifikācijas darba apjoms – 39 lpp; tabulu skaits: 6; izmantoto informācijas avotu skaits: 32, no tiem svešvalodā: 9, Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, aktivitāšu centri, pirmsskola. Author of the work: Madara Rubene Supervisor: Inese Jurgena The topic of the qualification work: promotion of self-directed learning of 3-4-year-old children in activity centers in preschool The purpose of the research:To find out and practically study the promotion of self-directed learning of 3-4-year-old children in activity centers in preschool. Research content: The work consists of two parts - theoretical and empirical part. Theoretical part: The first part of the work includes theoretical research, where books and articles by various authors are analyzed about self-directed learning and its importance, child-centered group environment, its proper arrangement and characteristics of 3-4-year-old children. Empirical part: The second part reflects the empirical part, which includes the methodological basis of the study, the characteristics of the researched groups, the development of criteria and conditions in order to be able to evaluate the children's self-directed learning process both at the beginning and at the end, questionnaires of educators were conducted. The research is carried out within 2 months and the creation of materials according to the achievable results of the monthly plan. The scope of the qualification work – 39 pages; number of tables: 6; number of information sources used: 32, of which in a foreign language: 9. Keywords: self-directed learning, activity centers, preschool