• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

4-5 gadu vecu sociāli emocionālās prasmes veicināšana rotaļdarbībā

Thumbnail
View/Open
299-98903-Vekmane_Baiba_bv21020.pdf (1.794Mb)
Author
Vekmane, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Goba, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Baiba Vekmane Kvalifikācijas darba nosaukums: 4-5 gadu vecu sociāli emocionālās prasmes veicināšana rotaļdarbībā. Darba mērķis: analizēt un pētīt 4-5 gadus vecu bērnu sociāli emocionālo prasmju veicināšana rotaļdarbībā. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā tiek analizēta dažādu autoru zinātnisko literatūru par sociāli emocionālo attīstību, raksturota 4-5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības, kā arī izzināta rotaļdarbības nozīme sociāli emocionālo prasmju sekmēšanai. Empīriskajā daļa tiek veikts pētījums par bērnu sociāli emocionālo prasmju veicināšanu rotaļdarbībās: izstrādāti sociāli emocionālo prasmju novērošanas kritēriji, pēc kuriem notiek bērnu vērtēšana pētījuma sākumā un beigās. Izstrādātas pedagoģiskās darbības bērnu sociāli emocionālo prasmju veicināšanai, iegūto datu apkopošana un analīze. Kvalifikācijas darba struktūra: Ievads, 2 nodaļas, 7 apakšnodaļas, 9 attēli, 3 tabulas, secinājumi, priekšlikumi, 28 izmantotās literatūras un avoti, pielikumi. Kvalifikācijas darba apjoms: 35 lapaspuses. Atslēgvārdi: Sociāli emocionālās prasmes, pirmskola, bērnu vecumposms 4-5 gadi, rotaļdarbība.
 
Qualification work author: Baiba Vekmane Topic of the qualification work: Promotion of social-emotional skills in play activities for 4-5 year olds. Aim of the qualification work: analyze and study the promotion of social-emotional skills of 4-5-year-old children in play activities. The qualification work consists of two parts - theoretical and empirical. In the theoretical part, the scientific literature of various authors on social-emotional development is analyzed, the peculiarities of the development of 4-5-year-old children are described, as well as the importance of play for the promotion of social-emotional skills. In the empirical part, a study is carried out on the promotion of children's social-emotional skills in play activities: criteria for observing social-emotional skills are developed, according to which children are evaluated at the beginning and at the end of the study. Pedagogical activities for the promotion of children's social-emotional skills, collection and analysis of the obtained data have been developed. Structure of qualification work: Introduction, 2 sections, 7 sub-sections, 9 photos, 3 tables, conclusions, proposals, 28 sources of literature, appendices. Scope of qualification work: 35 pages. Keywords: Social-emotional skills, preschool, children aged 4-5, play activities.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67917
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV