• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirkstiņu rotaļu izmantošana bērna adaptācijas veicināšanā agrās bērnības vecumā

Thumbnail
View/Open
299-98909-Kuzmica_Ksenija_kk19237.pdf (556.5Kb)
Author
Kuzmiča, Ksenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba temats ir “Pirkstiņu rotaļu izmantošana bērna adaptācijas veicināšanā agrās bērnības vecumā”. Šī tēma ir aktuāla, jo mūsdienu sabiedrībā ir ļoti daudz bērnu ar adaptācijas grūtībām un gan vecāki, gan pedagogi meklē dažādas iespējas, lai atvieglotu šo procesu ne tikai bērnam, bet arī paši sev. Izprotot komunikācijas un adaptācijas procesa veicināšanas līdzekļus starp pieaugušo un bērnu, var veiksmīgāk veicināt adaptācijas norisi. Pirkstiņu rotaļas sekmē adaptācijas procesu dažādos līmeņos - emocionālajā, garīgajā, fiziskajā un arī sociālajā, tāpēc ir svarīgi izprast sakarību starp pirkstiņu rotaļām un komunikācijas prasmēm, lai varētu veiksmīgi veicināt adaptācijas procesu pirmsskolā. Pētījuma objekts - pedagoģiskais process pirmsskolā. Pētījuma priekšmets - bērnu adaptācija. Pētījuma mērķis - teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt pirkstiņu rotaļu izmantošanu bērnu adaptācijas veicināšanā agrās bērnības vecumā. Pētījuma jautājums - kā izmantot pirkstiņu rotaļas bērnu adaptācijas veicināšanā agrās bērnības vecumposmā? Pētījuma uzdevumi: 1. Izzināt pedagogu un psihologu teorijas par adaptācijas procesa bioloģisko un sociālo pamatu; 2. Raksturot ģimeni un pirmsskolu kā adaptācijas procesa veicinātājas; 3. Sniegt bērna attīstības likumsakarību analīzi agrās bērnības vecumposmā; 4. Veikt pētījumu par pirkstiņu rotaļu ietekmi uz bērna adaptācijas agrā bērnībā. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, secinājumiem, pielikumiem, izmantotās literatūras un informācijas avotiem. Teorētiskajā daļā tiek apkopota informācija par adaptāciju, ģimenes un pirmsskolas vides nozīmi, bērnu attīstības likumsakarībām agrās bērnības vecumposmā. Empīriskajā daļā darba autore veic pētījumu par pirkstiņu rotaļu izmantošanu bērna adaptācijas procesa veicināšanā pirmsskolā. Darba apjoms ir 50 lapas, kurās ietverti 11 attēli, 4 tabulas un 3 pielikumi. Darbā izmantoti 39 literatūras avoti un informācijas avoti. Galvenokārt izmantotas Dž.Boulbija (1999), S.Sebres, A.Miltuzes (2022), u.c. autoru teorētiskās atziņas.
 
The topic of the paper is "Using fingerplays to promote children's adaptation in early childhood". This topic is topical because in today's society there are many children with adaptation difficulties and both parents and educators are looking for different ways to facilitate this process not only for the child but also for themselves. Understanding the means of communication and facilitation of the adaptation process between the adult and the child can help to make the adaptation process more successful. Fingerplays contribute to the adaptation process at different levels-emotional, mental, physical and social, so it is important to understand the relationship between fingerplays and communication skills in order to successfully facilitate the adaptation process in pre-school. The object of the research is the pedagogical process in pre-school. The subject of the study - adaptation of children. The aim of the study is to theoretically investigate and practically test the use of fingerplays to promote children's adaptation in early childhood. Research question: How to use fingerplays to promote children's adaptation in early childhood? Research objectives: 1. To explore the theories of educators and psychologists on the biological and social basis of the adaptation process; 2. To characterise the family and pre-school as facilitators of the adaptation process; 3. To provide an analysis of the patterns of child development in early childhood; 4. To carry out a study on the influence of fingerplays on the child's adaptation in early childhood. The thesis consists of an introduction, theoretical part, pedagogical pilot activity, conclusions, appendices, used literature and information sources. The theoretical part summarises information on adaptation, the role of the family and the pre-school environment, the developmental patterns of children in the early childhood period. In the empirical part, the author conducts a study on the use of fingerplays to promote the process of child adaptation in preschool. The thesis consists of 50 pages, 11 figures, 4 tables and 3 annexes. The thesis uses 39 sources of literature and information. The main sources of information used are. Boulby (1999), S. Sebre, A. Miltuze (2022), etc.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67921
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV