Digitālo rīku izmantošanas iespējas matemātikas satura apguvē pirmsskolas izglītības 3. posmā
Author
Smirnova, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Digitālo rīku izmantošanas iespējas matemātikas satura apguvē pirmsskolas izglītības 3. posmā” izstrādāts ar mērķi izpētīt digitālo rīku lietošanas iespējas matemātisko prasmju attīstībai pirmsskolas izglītības 3. posmā. Kvalifikācijas darba autore: Karīna Smirnova. Darba teorētiskajā daļā ir aplūkots matemātikas pratības jēdziens, analizējot apgūstamās prasmes pirmsskolas izglītības 3. posmā. Izmantojot plašu zinātnisko pētījumu klāstu latviešu un angļu valodā, noteiktas matemātiskās pratības veidošanās likumsakarības 5 - 6 gadus veciem bērniem, kā arī analizētas mūsdienu pieejas matemātikas satura apguvē, integrējot mācību procesā digitālās tehnoloģijas. Empīriskajā daļā apkopota pirmsskolas pedagogu pieredze digitālo tehnoloģiju izmantošanā, kā arī izpētīta interaktīvās tāfeles un datortehnoloģiju integrēšanas mācību procesā efektivitāte pirmsskolas vecuma bērniem, atklājot pedagoģiskā procesa īpatnības un svarīgākos aspektus bērnu mācību darba organizācijām. Noslēgumā sniegta izvērsta atbilde uz pētniecības jautājumu “Kā digitālie rīki ir izmantojami pirmsskolas izglītības 3. posmā matemātikas prasmju apguvei?” Kvalifikācijas darba apjoms: 42 lpp. bez pielikumiem, 7 tabulas, 10 attēli, izmantoti 46 literatūras avoti, pievienoti 3 pielikumi. Atslēgas vārdi: matemātiskā pratība, pirmsskolas 3. posms, digitālie rīki, interaktīvā tāfele, pirmsskolas pedagoģiskais process. The qualification paper: The possibilities of using digital tools in learning mathematical content in the 3rd stage of preschool education is developed with the aim of exploring the possibilities of using digital tools in the development of mathematical skills in the third stage of preschool education. Author of qualification paper: Karina Smirnova. In the theoretical part of the work, the concept of mathematical skills is examined by analyzing the acquired skills in the third stage of preschool education. Using a wide range of scientific research in Latvian and English, the regularities of the formation of mathematical skills for 5-6-year-old children are determined, and modern approaches to the acquisition of mathematical content are analyzed, integrating digital technologies into the learning process. In the empirical part, the experience of preschool teachers in using digital technology is summarized, and the effectiveness of integrating interactive whiteboards and computer technology into the learning process for preschool-aged children is explored. This reveals the peculiarities of the pedagogical process and the key aspects of organizing children's learning activities. In conclusion, a detailed answer is provided to the research question, “How can digital tools be used in learning mathematical content in the third stage of preschool education?” The content of the qualification paper: 42 pages without appendices, 7 table, 10 pictures, used 46 literature sources, added 3 appendices. Key words: mathematical skills, preschool third stage, digital tools, interactive board, preschool pedagogical process.