Skolotāja un bērna mijiedarbība pašvadītas mācīšanās sekmēšanai pirmsskolā
Author
Medne-Janoviča, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Skolotāja un bērna mijiedarbība pašvadītas mācīšanās sekmēšanai pirmsskolā” autore ir Liene Medne-Janoviča. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt pašvadītas mācīšanās prasmju sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā, kas sasniegts, veicot pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīzi par pašvadītu mācīšanos un tās nozīmi personības attīstības aspektā, izzinot pašvadītas mācīšanās prasmes sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā, izstrādājot kritērijus pašvadītas mācīšanās prasmju izvērtēšanai un izstrādājot iestādes koncepciju pedagogiem par pašvadītas mācīšanās sekmēšanu pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek pārbaudīta izvirzītā hipotēze un balstoties uz novērojumiem, aptaujas rezultātu un interviju analīzi, tiek secināts, ka mērķtiecīgi uzlabojot pašvadītas mācīšanās prasmes, skolotājam esot bērnam par atbalstu un paraugu, pielāgojot mācību vidi pašvadītam mācību procesam un ņemot vērā bērnu individuālās vajadzības un prasmju līmeni, skolotāja un bērna mijiedarbība sekmēs pašvadītu mācīšanos. Bakalaura darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Kopā darbā ir 59 lapaspuses, 22 attēli, 5 tabulas, 4 pielikumi, darbā izmantots 51 literatūras avots. The author of the bachelor thesis "Teacher-Child Interaction for promoting Self-Directed Learning in Preschool" is Liene Medne-Janoviča. The aim of the thesis is to theoretically and practically explore the possibilities of facilitating self-directed learning skills in the pedagogical process, which is achieved by analysing the pedagogical and psychological literature on self-directed learning and its importance in the aspect of personality development, exploring the possibilities of facilitating self-directed learning skills in the pedagogical process, developing criteria for evaluating self-directed learning skills and developing an institutional concept for teachers on facilitating self-directed learning in preschool children. The hypothesis is tested and based on observations, survey results and interview analysis, it is concluded that by targeting the improvement of self-directed learning skills, by the teacher being a support and role model for the child, by adapting the learning environment to the self-directed learning process and by taking into account the individual needs and skill levels of the children, the teacher-child interaction will foster self-directed learning. The thesis consists of an introduction, two parts, conclusions, a list of references and appendices. The thesis consists of 59 pages, 3 figures, 5 tables, 4 annexes, 51 references.