Pedagoģiskais process bērnu lasītprasmes apguves veicināšanai trešajā izglītības posmā pirmsskolā
Author
Upīte, Maiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma: “Pedagoģiskais process bērnu lasītprasmes apguves veicināšanai trešajā izglītības posmā pirmsskolā” Darba autors: Maiga Upīte Mērķis: izpētīt pedagoģiskā procesa organizāciju lasītprasmes veicināšanai pirmsskolas izglītības trešajā posmā. Darba teorētiskajā daļā: izmantojot zinātniskās publikācijas latviešu, angļu un krievu valodā, analizēts lasītprasmes jēdziens un komponenti, nosakot tos, kurus bērniem ir jāapgūst pirmsskolas periodā, gatavojoties lasīšanai un apgūstot tās pamatus. Vecumposma kontekstā raksturoti lasītprasmi ietekmējošie iekšējie un ārējie faktori, kuri ir jāņem vērā pedagoģiskā procesa organizācijā, kā arī raksturoti metodiskie paņēmieni, kurus skolotājs var izmantot pirmsskolas 3. posmā lasītprasmes sekmēšanai. Empīriskajā daļā: atspoguļots pedagoģiskais process, nodrošinot diferencētu pieeju dažādiem lasītprasmes apguves līmeņiem sešgadīgiem bērniem. Pētījuma rezultāti ļauj sniegt atbildi uz pētījuma jautājumu “Kā organizējams pirmsskolas pedagoģiskais process lasītprasmes apguves sekmēšanai pirmsskolas izglītības 3. posmā?” un izstrādāt atbilstošus ieteikumus pirmsskolas skolotājiem. Bakalaura darba apjoms: 51 lpp., 8 tabulas, 11 attēli, 48 izmantotie literatūras avoti, 17 pievienotie pielikumi. Atslēgas vārdi: lasītprasme, rotaļas, spēles, pedagoģiskā vide, pirmsskolas pedagoģiskais process, pirmsskolas trešais posms. Topic of the bachelor thesis: ''Teaching process to stimulate the acquisition of children reading skills in the third educational period in the pre-school''. Author of the work: Maiga Upite The aim of the bachelor thesis: to explore the organisation of the pedagogical process for the promotion of literacy in the third phase of preschool education. The theoretical part of the work: using scientific publications in Latvian, English and Russian, analyses the concept and components of reading ability, determining those that children need to learn during the pre-school period, preparing for reading and learning the basics thereof. In the context of children’s age, the internal and external factors influencing reading ability are described, which should be taken into account in the organisation of the pedagogical process, as well as the methodologies that can be used by the teacher to promote reading in stage 3 of pre-school. The empirical part of the work: reflects the pedagogical process, providing a differentiated approach to different levels of literacy acquisition for six-year-old children. The results of the study allow us to provide an answer to the research question "How to organize the preschool pedagogical process to promote literacy acquisition in the 3rd stage of preschool education?" and develop appropriate recommendations for preschool teachers. Scope: page 51, 8 tables, 11 images, 48 used literary sources, 17 added appendice. Keywords: literacy, play , games, pedagogical environment, preschool pedagogical process, third stage of preschool.