Dabas resursu saudzēšanas apguve pirmsskolas izglītības 3. posmā
Author
Trifānova, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats ir “Dabas resursu saudzēšanas apguve pirmsskolas izglītības 3. posmā”, to izstrādājusi Sarmīte Trifānova. Darba mērķis ir teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt metodes zināšanu par dabas resursu saudzēšanu apguvei pirmsskolā. Darba teorētiskajā daļā autore ir analizējusi dažādu autoru atziņas par bērna attīstību, par dabas resursu saudzēšanas būtību un saturu pirmsskolas izglītības iestādē. Darba empīriskajā daļā darba autore veica pedagoģisko novērošanu, balstoties uz iepriekš izveidotajiem kritērijiem. Pēc novērojuma veikšanas, autore analizēja iegūtos datus un plānoja nodarbības. Pētījuma noslēgumā darba autore analizēja iegūtos datus un veica secinājumu. Pētījuma laikā secināts, ka, izmantojot dažādas mācību metodes, pielāgojot materiālus bērnu interesēm un praktiski darbojoties, iespējams bērniem radīt interesi un pilnveidot zināšanas par dabas resursu saudzēšanu. Pētījums norisinās no 2023. gada pavasara līdz 2023. gada rudenim. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darbs satur 51 lpp., darbā izmantoti 15 attēli, 3 tabulas un 44 literatūras avoti. The subject of the bachelor's degree is "Learning to conserve natural resources in the 3rd stage of preschool education", it was developed by Sarmite Trifanova. The aim of the work is to theoretically explore and practically test methods for learning knowledge about the conservation of natural resources in preschool. In the theoretical part of the work, the author has analyzed the findings of different authors regarding the development of a child, and the nature and content of the preservation of natural resources in a preschool educational institution. In the empirical part of the work, the author performed pedagogical observation based on previously established criteria. After making the observation, the author analysed the findings and planned classes. At the end of the study, the author analysed the findings and drew a conclusion. The study concluded that by using different learning methods, adapting materials to children's interests, and practically working, it is possible to generate interest and improve knowledge of the conservation of natural resources for children. The study runs from spring 2023 to autumn 2023. The Bachelor's work consists of the theoretical and empirical parts. The work contains 51 pages, the work uses 15 images, 3 tables, and 44 literature sources.