3 - 5 gadīgu bērnu iepazīstināšana ar Ventspils novada tradīcijām pirmsskolā
Author
Vītola, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: teorētiski un empīriski pētīt 3 – 5 gadīgu bērnu kultūras izpratnes sekmēšanu par Ventspils novada tradīcijām. Darba teorētiskā daļā raksturots kultūras izpratnes jēdziens un tā nozīme bērna personības attīstībā pirmsskolā, apkopotas Ventspils novada tradīcijas. Darba praktiskā daļā veiktas pedagogu intervijas, lai raksturotu līdzšinējo kultūras izpratnes veidošanas procesu saistībā ar Ventspils novada tradīciju iepazīšanu pirmsskolā. Pētījuma turpinājumā veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība un bērnu kultūrizpratnes novērtējums, kā arī izveidoti ieteikumi skolotājiem. Pētījumā secināts, ka Ventspils novadā ir bagāts un ļoti daudzveidīgs kultūras tradīciju klāsts, kas izmantojams pedagoģiskajā procesā. 3-5 gadīgu bērnu iepazīstināšanu ar novada tradīcijām ir iespējams uzsākt jau pirmsskolā, tādējādi liekot pamatus viņu kultūras izpratnei par dzimtā novada tradīcijām. Tradīciju izzināšanas un iepazīšanas procesā nozīme ir bērnu aktīvai darbībai. The ame of the research: To theoretically and empirically study the promotion of 3-5-year old children's cultural understanding of the traditions of the Ventspils region. The theoretical part of the paper describes the concept of cultural understanding and its importance in the development of a child's personality in preschool, collected the traditions of Ventspils region. In the practical part of paper, conducted interviews with educators, in order to characterize the process of creating cultural awareness so far in connection with getting to know the traditions of Ventspils region in preschool. In the continuation of the research, a pedagogical test activity and assessment of children's cultural understanding, as well as recommendations for teachers were created. The study concluded that the Ventspils region has a rich and diverse range of cultural traditions that can be used in the pedagogical process. It is possible to introduce 3-5-year-old children to the traditions of the region already in preschool, thus laying the foundations for their cultural understanding of the traditions of their native region. Active activity of children is important in the process of learning and getting to know traditions.