• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pedagogu sadarbība plānojot pilsoniskās līdzdalības prasmju apguvi pirmsskolas 3. posmā

Thumbnail
View/Open
299-98938-Rikmane_Sindija_sr20039.pdf (998.8Kb)
Author
Rikmane, Sindija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Sindijas Rikmanes kvalifikācijas darba “Pedagogu sadarbība plānojot pilsoniskās līdzdalības prasmju apguvi pirmsskolas 3. posmā” mērķis ir veikt pētījumu par pedagogu sadarbības lomu pilsoniskās līdzdalības prasmju apguves plānošanas procesā pirmsskolas 3. posmā un izstrādāt pedagogu sadarbības modeli, kas veicinātu pedagogu sadarbību pilsoniskās līdzdalības prasmju apguves pirmsskolas 3. posmā plānošanas procesā. Darba teorētiskajā daļā analizēti sadarbības teorētiskie aspekti un pilsoniskā līdzdalība kā caurviju prasme. Darba empīriskajā daļā pētīta pedagogu sadarbības pieredze PII, plānojot pedagoģisko darbību. Izstrādāts sadarbības modelis, kas veicinātu pedagogu sadarbību pilsoniskās līdzdalības prasmju apguves pirmsskolas 3. posmā plānošanas procesā. Darba apjoms: 45 lapaspuses, 2 tabulas, 3 attēli, 5 pielikumi un 19 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pedagogu sadarbība, pilsoniskā līdzdalība, pirmsskola, plānošana, prasmes.
 
The objective of the author’s qualification paper ‘’Teacher co-operation in planning the acquisition of civic participation skills in stage 3 of the pre-primary school’’ is to carry out a research study on the role of teacher cooperation in the planning process for the acquisition of civic participation skill in stage 3 of the pre-school and develop a teacher co-operation model that would promote teacher co-operation in stage 3 of the pre-school planning process for the acquisition of civic participation skills. The theoretical part of the paper analyzes the theoretical aspects of co-operation and civic participation as a transversal skill. In the empirical part of the work, the cooperation experience of pedagogues in Pre-school, planning the pedagogical activity, is studied. A cooperation model has been developed that would promote the cooperation of pedagogues in the planning process of learning civic participation skills in the 3rd stage of preschool. Work volume: 45 pages, 2 tables, 3 images, 5 appendices and 19 literature sources. Key words: cooperation of pedagogues, civic participation, pre-school, planning, skills.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67938
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV