3-4 gadu vecu bērnu runas un valodas sekmēšana caur pirkstiņrotaļām
Автор
Krastiņa, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Дата
2024Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba nosaukums: 3-4 gadu vecu bērnu runas un valodas sekmēšana caur pirkstiņrotaļām. Autors: Aiga Krastiņa Darba zinātniskā vadītāja: Jolanta Kriščune Darba apjoms: 35 lapaspusēs Teorētiskā darba daļa: Analizēts bērnu attīstības vispārīgs raksturojums 3-4 gadus veciem bērniem un 3-4 gadus vecu bērnu valodas un runas attīstības analīze. Pētīts rotaļas vispārīgs raksturojums, kā arī apskatītas pirkstiņrotaļas 3-4 gadus vecu bērnu runas un valodas attīstības sekmēšanai. Izvēlētas dažas pirkstiņrotaļas un tika izplānotas dažādas aktivitātes bērniem rotaļnodarbībās, pastaigā un brīvajos brīžos. Autore rakstot darbu vairāk izmantoja latviešu autoru literatūru, ārzemju autoru teoriju par bērnu runas un valodas attīstību. Praktiskā darba daļa: Izvēlētas dažādas aktivitātes un pirkstiņrotaļas ikdienas mācību procesā, lai sekmētu runas un valodas attīstību. Pētījuma laikā, vērojot un analizējot bērnu darbību, tika apkopoti un salīdzināti rezultāti. Sākotnējie bērnu rezultāti tika salīdzināti ar rezultātiem pēc pētījuma veikšanas. Rezultāti tika fiksēti tabulās, taču apkopoti diagrammās. Darba autore secina, ka svarīgi ir izvēlēties bērna vecumam atbilstošas aktivitātes un pirkstiņrotaļas, lai tās sekmīgāk veicinātu runas un valodas attīstību. Pirkstiņrotaļu laikā, pedagogam jābūt atbalstošam, pozitīvi noskaņotam, lai bērniem rastos vēlme un interese tajās piedalīties. Atslēgas vārdi: Pirkstiņrotaļas, runas un valodas attīstības sekmēšana. Kvalifikācijas darba apjoms: 35 lapaspusēs, 2 tabulas, 3 diagrammas, 20 literatūras avoti. Title of qualification work: Facilitating the speech and language development of 3-4 year old children with finger -games. Author: Aiga Krastiņa Supervisor: Jolanta Krisčune Theoretical part: In theoretical part author analysed general characteristics of children's development for 3-4 years old children and also analysed language and speech development for the same age children. Author researched finger games for 3-4 year old children and their effect on speech and language development. Author chose certain finger games and they were planned for various activities such as play classes, walks and free time. In this work, for the theoretical basis the author used multiple resources and previous research, such as various publications by Latvian authors and also numerous research and publications by foreign authors. The author also used in this work theory of children's speech and language development. Practical part: In order to research the effect of finger games on speech and language development, author chose to incorporate certain finger games in the learning process. During the research the author, observed and analysed children's activities and the results before and after including finger games in learning process. The results were recorded in tables but summarized in charts. The author observed that it is important to choose a child age-appropriate activities and incorporate age-appropriate finger games to more effectively promote speech and language development. During finger games, the teacher should be supportive and in a positive attitude so that children have the desire and interest to participate in the activities. Keywords: Finger games, speech and language development. Volume: 35 pages, 2 tables, 3 diagrams, 20 literary sources.