Fona mūzika 3 -4 gadīgu bērnu pozitīvas uzvedības sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Bula, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stramkale, Ligita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Fona mūzika 3–4 gadīgu bērnu pozitīvas uzvedības sekmēšanai pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore: Alise Bula Darba zinātniskā vadītāja: Dr.paed. Ligita Stramkale Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pētīt, kā fona mūzika veicina 3–4 gadīgu bērnu pozitīvu uzvedību. Pētījuma jautājums: Vai iespējams sekmēt 3–4 gadīgu bērnu uzvedību ar fona mūzikas palīdzību? Kvalifikācijas darbs sastāv no 2 daļām: Teorētiskajā daļā tiek apkopotas teorētiskās atziņas par fona mūziku, pozitīvas uzvedības jēdziena skaidrojums, 3–4 gadīgu bērnu uzvedības raksturojums, un raksturoti pedagoģiskie paņēmieni pozitīvas uzvedības uzlabošanai. Pētījuma daļā tika veikta bērnu prasmju vērošana, balstoties uz teorētiskajām atziņām un izstrādātajiem kritērijiem. Tika izmantotas piecas dažādas rotaļas, lai novērotu bērnu prasmes un veiktu secinājumus. Darba apjoms: 44 lpp, anotācija latviešu un angļu valodā, saturs, ievads, teorētiskā daļa, empīriskā daļa, secinājumi, 57 izmantotās literatūras avoti, 7 tabulas, 12 attēli, 6 pielikumi. Atslēgas vārdi: fona mūzika, 3–4 gadīgi bērni, pozitīva uzvedība, pirmsskola. The theme of the qualification paper: Background music to promote positive behaviour of 3-4 year olds in pre-primary education The author of the qualification paper: Alise Bula The scientific advisor of the qualification paper: Dr. paed. Ligita Stramkale The aim of the research: to theoretically analyze and practically study how background music promotes positive behavior among 3 - to 4-year-olds. The question of the research: Is it possible to promote the behaviour of 3-4 year olds through background music? The qualification work shall consist of 2 parts: The theoretical part summarizes theoretical insights about background music, an explanation of the concept of positive behavior, a characterization of the behavior of 3-4-year-olds, and describes pedagogical techniques for improving positive behavior. In the study part, children's skills were monitored on the basis of theoretical knowledge and criteria developed. Five different games were used to monitor children's skills and draw conclusions. The paper contains: 44pp, annotation in Latvian and English, content, introduction, theoretical part, empirical part, conclusions, 57 sources of literature used, 7 tables, 12 images, 6 annexes. Keywords: background music, 3-4 year olds, positive behavior, preschool