• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Atbalsta pasākumi 5 gadus vecam bērnam ar selektīvo mutismu pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-98941-Jaunbruna_Alise_aj18198.pdf (457.9Kb)
Author
Jaunbrūna, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore ir Alise Jaunbrūna. Bakalaura darba tēma ir Atbalsta pasākumi 5 gadus vecam bērnam ar selektīvo mutismu pirmsskolas izglītības iestādē. Tēmas aktualitāte ir pamatojama ar to, ka darba autore strādā izglītības iestādē sākumskolas posmā. Uzsākoties mācību gadam, 1. klasē mācības sāka zēns, kurš skolas telpās runāja atbildot īsos teikumos, izņēmums, īsajai runai bija starpbrīži, gaitenī runājot ar pusaudžiem, un pēc stundām, kad bērniem bija brīvais laiks, bērnu laukumiņā. Pēc sarunas ar skolas psihologu, bērns tika pārbaudīts un viņam tika diagnosticēts selektīvais mutisms. Bakalaura darba mērķis: izpētīt, kā selektīvā mutisma diagnosticēšana pirmsskolas izglītības posmā palīdz sekmēt bērna attīstību socializēšanās jomā. Bakalaura darba uzdevumi ir: • Izzināt teorētiskās nostādnes par selektīvo mutismu. • Raksturot preventīvās darbības atbalsta sniegšanā un nodrošināšanā. • Veikt empīrisko pētījumu atbalsta sniegšanā 5 gadus vecam bērnam ar selektīvo mutismu. • Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Pirmajā nodaļā autore izklāsta selektīvā mutisma skaidrojumu. (Kas tas ir, ar ko tas visbiežāk tiek jaukts), kā arī tiek apkopotas selektīvā mutisma iezīmes. Otrajā nodaļā tiek likts akcents uz psiho emocionālo izpēti, kā arī tiek apkopotas atziņas, kādai būtu jābūt pozitīvi raisošai videi, bērnam ar selektīvo mutismu. Tiek arī aprakstīts kā var sekmēt sadarbību un komunikāciju bērnam ar selektīvo mutismu. Trešajā nodaļā tiek izpētīts bērns ar selektīvo mutismu, kā arī aprakstīta pirmsskolas izglītības iestāde, kuru bērns apmeklē. Nodaļa tiek noslēgta ar to, kāds atbalsts būtu nepieciešams bērnam ar selektīvo mutismu, lai sekmētu bērna attīstību. Bakalaura darba noslēgumā ir izstrādāti secinājumi un ieteikumi, lai sekmētu bērna attīstību, kas palīdzētu, bērnam pārvarēt trauksmes epizodes nestandarta situācijās. Izvirzītā hipotēze - diagnosticējot selektīvo mutismu agrīnā vecuma posmā, tas būtiski ietekmē bērna psiholoģisko attīstību turpmākajos dzīves posmos.
 
The topic of the bachelor thesis is Support for a 5 year old child with selective mutism in a preschool educational institution. The topicality of the topic is justified by the fact that the author works in an educational institution at the primary school level. At the beginning of the school year, a boy started studying in the 1st grade, who spoke in short sentences in the school premises, the exception was that the short speech had breaks, when he talked to teenagers in the hallway, and after hours, when the children had free time, in the children's playground. After talking with the school psychologist, the child was tested and diagnosed with selective mutism. The purpose of the bachelor's work in the field: Diagnostics of Selective Speech during the pre-school education stage helps the socialization of the child's development. In the first, the author presents the explanation of Selective Mouthing. (What it is and what it is mixed with) and summarizes the features of Selective Oralism. In the second chapter, emphasis is placed on psycho-emotional research, as well as insights into what a positively stimulating environment should be for a child with selective mutism. It is also described how cooperation and communication can be promoted for a child with selective mutism. The third chapter examines a child with selective mutism, as well as describes the preschool educational institution that the child attends. The chapter concludes with what kind of support a child with selective mutism would need in order to promote the child's development. At the end of the bachelor thesis, conclusions and recommendations have been developed to promote the child's development, which would help the child overcome anxiety episodes in non-standard situations. The proposed hypothesis - when diagnosing selective mutism at an early age, it significantly affects the child's psychological development in the following stages of life
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67941
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV