Emocionālās vardarbības prevencija un novēršana 4.klasē
Author
Petrauska, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “ Emocionālās vardarbības prevencija un novēršana 4.klasē” autore ir Līga Petrauska. Darba mērķis ir izpētīt emocionālās vardarbības prevencijas un novēršanas iespējas 4.klasē, izstrādāt plānu un to pielietot. Pirmajā nodaļā tika analizēta emocionālās vardarbības vispārīgs raksturojums, pētītas pedagoģiskā procesa īpatnībās sākumskolā. Otrajā nodaļā tika analizēta, salīdzināta literatūra par emocionālo vardarbību, kā to novērt. Trešajā nodaļā tika vērota 4. klases skolēnu emocionālā vardarbība stundās, starpbrīžos. Tika izsniegtas anketas skolēniem, intervēta sociālā pedagoģe un 4.klases audzinātāja. Darbs sastāv 3 nodaļās, apjoms ir 39 lappuses. Iekļautai ir 2 attēli, 3 pielikumi uz 6 lapām. Atslēgas vārdi: emocionālā vardarbība, vardarbības izpausmes, iebiedēšana, mobings, prevencija. The author of the bachelor thesis “Prevention of emotional violence and solution in the 4th grade” is Līga Petrauska. The aim of the work is to investigate the possibilities of prevention and prevention of emotional violence in the 4th grade, to develop a plan and to apply it. In the first chapter, the general characteristics of emotional violence were analyzed, studied in the peculiarities of the pedagogical process in primary school. The second chapter analyzed and compared the literature on emotional violence, how to prevent it. In the third chapter, the emotional violence of 4th grade students was observed during lessons, during breaks. Questionnaires were handed out to students, a social pedagogue and a 4th grade teacher were interviewed. The work consists of 3 chapters, the volume is 39 pages. Includes 2 images, 3 attachments on 6 pages. Keywords: emotional violence, manifestations of violence, bullying, mobbing, prevention.