Projekta darbs kā metode pirmsskolas izglītības iestāžu attīstībai Ķekavas novadā.
Author
Dubrovska, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kraģe, Gunta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore: Madara Dubrovska Diplomdarba tēma: Projekta darbs kā metode pirmsskolas izglītības iestāžu attīstībai Ķekavas novadā. Pētījuma objekts: Pirmsskolas izglītības iestādes Ķekavas novadā. Pētījuma priekšmets: Projekta darbs kā metode. Pētījuma mērķis: izpētīt pirmsskolas izglītības iestāžu projektu īstenošanu un analizēt to ietekmi uz pirmsskolas izglītības iestāžu attīstību Ķekavas novadā. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par projekta darba metodēm; 2.Analizēt kā projekta darba metodes ietekmē pirmsskolas izglītības iestāžu attīstību; 3.Veikt pētījumu par projektu darba metodes ietekmi uz pirmsskolas izglītības iestādi; 4.Apkopot iegūtos rezultātus un izdarīt secinājumus. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā – literatūras analīze. 2.Empīriskā – daļēji strukturēta intervija, anketēšana, novērojums. Pētījuma jautājums: Kā un cik bieži Ķekavas novada pirmskolas izglītības iestādes īsteno projektus un kāda ir to ietekme uz pirmsskolas izglītības iestāžu attīstību? Pētījumā no visām sešām Ķekavas pirmsskolas izglītības iestādēm piedalījās 55 respondenti un divu X un Y pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāji. Pētījuma izpētei darba autore izveidoja anketas pirmsskolas izglītības iestāžu darbiniekiem un intervijas jautājumus pirmsskolas izglītības iestāžu vadītājiem. Pētījuma laikā darba autore izstrādā projektu un veic to kopā ar pirmsskolas izglītības iestādes bērniem. Balstoties uz anketu, interviju un projekta rezultātiem tiek secināts, ka pirmsskolas izglītības iestādes nesaņem pietiekošu atbalstu no Ķekavas novada, lai pilnvērtīgi īstenotu visus iecerētos projektus, kuri veicinātu iestādes attīstību, kā arī pirmsskolas izglītības iestādes darbinieki netiek pilnvērtīgi informēti par uzsāktajiem, plānotajiem vai projektu gala rezultātiem. Bakalaura darba pētījuma mērķis ir daļēji sasniegts, jo nepiedalījās visi Ķekavas novada pirmsskolas izglītības iestāžu vadītāji. Līdz ar to pētījuma rezultāti, iespējams, nav pietiekami plaši iztirzāti, tomēr tie sniedz skaidru redzējumu kā un cik bieži Ķekavas novada pirmsskolas izglītības iestādes īsteno projektu un kāda ir to ietekme uz pirmsskolas izglītības iestāžu attīstību. Bakalaura darba apjoms 54 lpp., 2 tabulas, 14 attēli, 4 pielikumi, 56 literatūras avoti. Atslēgvārdi: Projekts, metode, pirmsskolas izglītības iestāde, Ķekava, attīstība. Author of qualification work: Madara Dubrovska Qualification work theme: Project work as a method in pre-school educational institutions in Ķekava district. Research object: Pre-school education institutions in Ķekava municipality. Subject of research: Project work as a method. Objective of the study: To study the implementation of pre-school education projects and analyse their impact on the development of pre-school education institutions in Ķekava municipality. Research task: 1.Analyse the nature of the project working method; 2.To analyse how the project's working methods influence the development of pre-school educational institutions;Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus; 3.Conduct a study on the impact of the project work method on the preschool educational institution; 4.Summarise and analyse the results. Research methods: 1.Theoretical - literature analysis. 2.Empirical - semi-structured interview, questionnaire, observation. Research question: How and how often do preschool education institutions in Ķekava district implement projects and what is their impact on the development of preschool education institutions? 55 respondents from all six pre-school educational institutions in Ķekava and the heads of two X and Y pre-school educational institutions participated in the study. For the study, the author developed questionnaires for the preschool staff and interview questions for the preschool managers. During the research, the author develops a project and carries it out together with the preschool children. Based on the questionnaire, interviews and project results, it is concluded that preschool educational institutions do not receive sufficient support from Ķekava Municipality to fully implement all planned projects that would contribute to the development of the institution, as well as preschool educational institution staff are not fully informed about the initiated, planned or final project results. The aim of the bachelor thesis research was partially achieved, because not all heads of preschool educational institutions in Ķekava municipality participated. Therefore, the results of the study may not be sufficiently comprehensive, but they provide a clear picture of how and how often preschools in Ķekava municipality implement the project and what is their impact on the development of preschools. The bachelor thesis is 54 pages, 2 tables, 14 figures, 4 annexes, 56 references. Keywords: project, method, pre-school educational institution, Ķekava, development.