• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Brīvdabas pedagoģijas izmantošana matemātikas prasmju attīstīšanā 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-98948-Tarasova_Linda_lt19041.pdf (2.849Mb)
Author
Tarasova, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā Brīvdabas pedagoģijas izmantošana matemātikas prasmju attīstīšanā 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē, šī darba autore Linda Tarasova izmantojusi brīvdabas pedagoģiju matemātikas prasmju attīstīšanai un iespējamos risinājumus tā realizēšanai. Bakalaura darba mērķis ir izveidot un pārbaudīt metodiku matemātisko prasmju attīstīšanai 3-4 gadus veciem bērniem brīvdabas pedagoģijā. Pētījumā ir izmantotas tādas metodes kā: zinātniskās literatūras un avotu analīze, pedagoģiskā novērošana, bērnu darbu analīze, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pētījuma ietvaros tika aprobētas metodes, kas tika pielietotas 3 – 4 gadus vecu bērnu matemātikas prasmju apguvē brīvā dabā, apgūstot vairākus izvirzītus sasniedzamos rezultātus. Darbā ir 53.lpp, 36 attēli, 4 tabulas, 6 diagrammas un bibliogrāfiskajā sarakstā iekļautas 32 vienības.
 
In her bachelor's thesis, Linda Tarasova explored the utilization of outdoor pedagogy to enhance mathematical skills among 3- to 4-year-old children in a preschool setting. The primary objective of the thesis was to formulate and assess a methodology aimed at fostering mathematical proficiency within the context of outdoor pedagogy. The research employed various methods, including the analysis of scientific literature and sources, pedagogical observation, analysis of children's works, and pedagogical trial activities. Within this framework, a systematic pedagogical solution was developed and implemented to facilitate the learning of mathematical skills among 3- to 4-year-old children, aiming to achieve multiple feasible outcomes. The thesis, spanning 53 pages, incorporates 36 illustrations, four tables, six diagrams, and a bibliographic list comprising 32 references.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67944
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV