Digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas dabaszinātņu mācību jomā 3.izglītības posmā
Author
Ozoliņa, Lilita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbu autors: Lilita Ozoliņa Kvalifikācijas darba temats – Digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas dabaszinātņu mācību jomā 3.izglītības posmā. Kvalifikāciju darba mērķis – teorētiski analizēt un praktiski pētīt digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas dabaszinātņu mācību jomā 3. izglītības posmā. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta un pētīta zinātniskā literatūra, raksturojot digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas dabaszinātņu mācību jomā 3. izglītības posmā. Šajā kontekstā tiek aplūkotas gan teorētiskās nostādnes, gan praktiskās iespējas, kā digitālās tehnoloģijas var veicināt bērnu izglītību un dabas zināšanu attīstību. Lai labāk izprastu 3. izglītības posmu, tiek pētīts bērnu vecumposmu raksturojums. Digitālās tehnoloģijas piedāvā plašas iespējas papildināt tradicionālo mācību procesu un padarīt to efektīvāku, aizraujošāku un pielāgotu izglītojamo vajadzībām. Darba empīriskajā daļā tiek veikti pētījumi, kuros tiek izmantotas digitālās tehnoloģijas dabaszinātņu jomas apguvē. Pētījumu laikā tiek veikti novērojumi, lai analizētu izglītojamo iesaistīšanos un prasmju apguvi. Pētījuma rezultāti atklāj, ka digitālās tehnoloģijas var stimulēt pētniecisko domāšanu un atvērt jaunas iespējas mācību procesā. Metodoloģijas pamatojums sniedz pamatotu skaidrību par pētījuma plānu un īstenošanu, lai iegūtu saturīgus rezultātus un secinājumus par digitālās tehnoloģijas lomu izglītības procesā. Darba noslēgumā autore apkopo pētījumu rezultātus un izvirzītos kritērijus. Atslēgas vārdi: Digitālās tehnoloģijas, dabaszinātņu mācību joma, 5-6 gadīgie bērni. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 38 lpp, 4 tabulas, 9 attēli, 31 literatūras avoti. Author of Qualification works: Lilita Ozolina Subject of qualification work – opportunities for the use of digital technologies in the field of science education in Phase 3. The purpose of the qualification work is to theoretically analyse and study the feasibility of using digital technologies in the field of science training in Phase 3. The theoretical part of the work analyses and explores scientific literature, describing the possibilities for the use of digital technologies in the field of science education in Phase 3. In this context, both theoretical approaches and practical ways in which digital technologies can contribute to children's education and the development of natural knowledge are considered. In order to better understand Phase 3 of education, the characterisation of children's ageing is explored. Digital technologies offer ample opportunities to complement the traditional learning process and make it more efficient, exciting and tailored to the needs of learners. Research is being carried out in the empirical part of the work using digital technologies in the field of natural sciences. Observations are being made during the studies to analyse learners' involvement and skills acquisition. The study's findings reveal that digital technologies can stimulate research thinking and open up new opportunities in the learning process. The rationale for the methodology provides reasonable clarity on the design and implementation of the study in order to obtain meaningful results and conclusions on the role of digital technology in the education process. At the end of the work, the author summarizes the results of the studies and the criteria set. Keywords: Digital technologies, Science learning, 5-6 year olds. The qualification job consists of: 38 lpp, 4 tables, 9 images, 31 literature sources.