Mobinga prevencijas pasākumi 4., 5. klašu skolēniem
Author
Gredzena, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Lāsma Gredzena bakalaura darbā : Mobinga prevencijas pasākumi 4. , 5. klašu skolēniem pēta un analizē mobinga jēdzienu pedagoģijas un psiholoģijas teorijās, kā arī konkrētā vecumposma (10 – 11 gadi) īpašības. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski pētīt un praktiski pārbaudīt mobinga prevencijas pasākumus 4.,5. klašu skolēniem. Pētījuma jautājums uz kuru autore meklē atbildi ir - ar kādiem pedagoģiskajiem paņēmieniem ir iespējams veikt mobinga prevencijas darbu 4., 5. klašu skolēniem ? Empīriskajā daļā autore realizēs eTwinning projektu, kopā ar 5. klašu skolēniem, izveidojot e-grāmatu mobinga prevencijai. Lai veiksmīgi rastu atbildi uz pētījuma jautājumu, autore ir izvirzījusi kritērijus bērnu darbības analīzei, kā arī rādītājus, kas parādīs vai izvirzītie mērķi tiek sasniegti un kā mainās klases dinamika projekta gaitā. Bakalaura darba veidošanas un projekta realizēšanas laikā autore ir noskaidrojusi, ka Latvijā tikai nesen tiek ieviesti projekti mobinga prevencijai un kā galvenie soļi tajos tiek minēti skolēnu izglītošana un iesaistīšana dažādās prakstiskās aktivitātēs, nodrošinot pozitīvas pieredzes veidošanu.. Mobinga prevencijā lielu lomu spēlē pedagoga prasme pamanīt situācijas, kuras var pāraugt mobingā, kā arī spēja klasē radīt drošu un pozitīvu vidi. Ļoti svarīgs faktors ir atbalsta personāla sadarbība ar skolēniem un skolotājiem. Pētījumā autore noskaidroja, ka izvirzītie mērķi ir sasniegti un skolēnu uzvedība projekta realizēšanas laikā ir pozitīvi mainījusies. Autore secina, ka izmantotās pedagoģiskās izmēģinājumdarbības ir bijušas lietderīgas un palīdzējušas sasniegt mērķi, vienlaikus autore uzskata, ka pēc projekta realizēšanas darbs ar mobinga prevenciju ir jāturpina. Bakalaura darbā pētījums sastāda 30 lapaspuses no kopējā darba apjoma, izmantotas 30 bibliogrāfiskā saraksta vienības un 3 pielikumi. Lāsma Gredzena in her bachelor thesis : Mobbing prevention measures for pupils in grades 4, 5 explores and analyses the concept of mobbing in pedagogical and psychological theories, as well as the characteristics of the specific age group (10 - 11 years). The aim of the bachelor thesis is to theoretically study and practically test the measures of prevention of mobbing in pupils of 4,5 grades. The research question to which the author seeks an answer is: what pedagogical methods are available for the prevention of mobbing in pupils of grades 4, 5 ? In the empirical part, the author will carry out an eTwinning project with 5th grade students, creating an e-book for mobbing prevention. In order to successfully answer the research question, the author has set criteria for the analysis of the children's performance, as well as indicators that will show whether the set goals are achieved and how the classroom dynamics change during the project. During the development and implementation of the project, the author has found out that projects to prevent mobbing have only recently been introduced in Latvia and that the main steps in these projects are to educate pupils and involve them in various practical activities, ensuring a positive experience... In the prevention of mobbing, the teacher's ability to spot situations that can turn into mobbing and the ability to create a safe and positive environment in the classroom play a major role. The cooperation of support staff with pupils and teachers is a very important factor. The author found that the objectives were achieved and that pupils' behaviour changed positively during the project. The author concludes that the pedagogical pilot activities have been useful and have helped to achieve the goal, while at the same time the author believes that the work on mobbing prevention should be continued after the project has been completed. The research in the bachelor thesis consists of 30 pages of the total work volume, 30 items of the bibliographic list and 3 annexes.