• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latviešu valodas apguves sekmēšana lomu rotaļās 3-4 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-98969-Vladikina_Marija_mr06032.pdf (795.1Kb)
Author
Vladikina, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Marija Vladikina. Darba vadītāja: Sarmīte Tūbele. Darba nosaukums: Latviešu valodas apguves sekmēšana lomu rotaļās 3–4 gadus veciem bērniem. Darbam ir divas lielas daļas. Pirmajā daļā tika pētīta dažādu autoru teorētiskā literatūra par valodas būtību, 3–4 gadus vecu bērnu psiholoģisko, pedagoģisko un fizioloģisko attīstību lomu rotaļās. Otrajā daļā tika veikts empīrisks pētījums par 3–4 gadus vecu bērnu, kam latviešu valoda nav dzimta, iespējām apgūt valsts valodu lomu rotaļās; tika veikts pedagoģiskais novērojums un pedagogu aptauja. Galvenie secinājumi: •Rotaļai ir liela nozīme bērna dzīvē, jo bērns ikdienā savas dienas lielāko daļu velta šai nodarbei. Bez rotaļas nebūtu vispusējas bērna attīstības. •Bērns vieglāk adaptējas jaunajā vidē, iesaistoties dažādās rotaļās, pedagoga organizētās aktivitātēs. Gadījumā, kad bērni atrodas tur, kur runā nepazīstamā valodā, arī ir nepieciešams piedāvāt dažādas rotaļas, ieinteresēt bērnus ar dažādam metodēm un paņēmieniem. •Lomu rotaļu dažādība, pieaugušo iesaistīšanās spēlē, veicina bērnu valodas attīstību, vārdu krājuma paplašināšanos, domāšanas, uztveres attīstību. •Latviešu valodas apguves process virzījās uz priekšu, bet darba autore uzskata, ka ir nepieciešams ilgāks laika posms, lai bērni sāktu savas iegūtas prasmes (atbildēt, uzdot jautājumus latviešu valodā) pielietot arī ikdienā. Atslēgas vārdi: pāreja uz mācībām latviešu valodā, latviešu valoda nav dzimtā, valodas apguve, lomu rotaļas
 
Author: Marija Vladikina. Supervisor: Sarmīte Tūbele. Title of work: Promotion of Latvian Language Learning for 3-4-year-old Children in Role-playing Games. The work has two major parts. In the first part, the theoretical literature of various authors was studied on the nature of language, psychological, pedagogical, and physiological development of 3-4-year-old children, and role-playing. In the second part, an empirical study was conducted on the possibilities of 3-4-year-old non-native Latvian children to learn the national language in role-playing; a pedagogical observation and a survey of pedagogues were conducted. Key findings: •Play is of great importance in a child's life because the child spends most of his day on this activity. Without play, there would be no comprehensive development of the child. •The child adapts more easily to the new environment by participating in various games and activities organized by the teacher. In the event that children are in a place where they speak an unfamiliar language, it is also necessary to offer different games, to interest children with different methods and techniques. •The variety of role-playing games, the involvement of adults in the game, contributes to the development of children's language, the expansion of vocabulary, the development of thinking and perception. •The process of learning the Latvian language moved forward, but the author of the paper believes that a longer period of time is needed for children to start applying their acquired skills (answering, asking questions in Latvian) in everyday life. Key words: transition to learning in Latvian, non-native Latvian, language acquisition, role plays.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67955
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV