• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālās adaptācijas veicināšana 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestāde

Thumbnail
View/Open
299-98975-Skrebele_Klaudija.Franceska_ks21149.pdf (472.4Kb)
Author
Skrebele, Klaudija Frančeska
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore – Klaudija Frančeska Skrebele. Kvalifikācijas darba tēma – “Sociālās adaptācijas veicināšana 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”. Darba objekts ir socializācijās process bērniem 3 gadu vecumā pirmsskola izglītības iestādē. Atslēgas vārdi – Sociālā adaptācija, Pirmsskolas izglītības iestāde, 3 gadus veci bērni. Kvalifikācijas darbs satur: 34 lpp., 5 tabulas, 5 attēlus, 21 literatūras avotu un 1 pielikumu. Darbs ir izstrādāts ar mērķi noskaidrot metodes, kuras palīdzēs veikt sociālo adaptāciju bērniem 3 gadu vecumā. Darba teorētiskajā daļā ir analizēta sociālas adaptācijas nozīme 3 gadu vecumā, kā tā ietekmē uz bērnu un kā to veicināt. Galvenās metodes ir droša vide, rotaļas, mierīga mūzika, skaitāmpanti un pirkstiņrotaļas. Empīriskajā daļā ir izstrādāta vecāku aptauja ar mērķi uzzināt, cik labi viņi ir sagatavoti bērnu adaptācijas periodam un ir izstrādāti vērtēšanas kritēriji bērnu sociālajai adaptācijai, kuri palīdzes apkopt iegūtos datus par to, kā katrs bērns pielāgojās jaunajai videi. Trīs mēnešu laikā ir veikti novērojumi un veikta pedagoģiska darbība, kas ļauj apstiprināt izvirzīto hipotēzi: Bērnu sociāla adaptācija noritēs vieglāk, ja pedagogs analizēs katru bērnu un ies rotaļās ar viņiem.
 
Author of the thesis: Klaudija Francesca Skrebele. Thesis topic: "Promoting Social Adaptation in 3-Year-Old Children in Preschool Educational Institutions." The object of the thesis is the process of socialization for 3-year-old children in preschool educational institutions. Keywords: Social adaptation, Preschool educational institution, 3-year-old children. The thesis contains: 34 pages, 5 tables, 5 images. 21 literature sources, and 1 appendix. The work is aimed at determining methods that will facilitate social adaptation for 3-year-old children. In the theoretical part of the thesis, the significance of social adaptation at the age of 3 is analysed, its impact on children, and ways to promote it. The main methods include a safe environment, games, calming music, counting rhymes, and finger plays. In the empirical part, a parental survey was developed to assess how well parents are prepared for the children's adaptation period. Evaluation criteria for children's social adaptation have been developed. Observations and pedagogical activities were conducted over three months, confirming the hypothesis: Children's social adaptation proceeds more easily if the teacher analyses each child and engages in play with them.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67956
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV