2-3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana rotaļā
Author
Kokoriša, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats : 2-3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana rotaļā Darba autore: Aiga Kokoriša Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt 2-3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanu rotaļā. Mērķa īstenošanai tika izvirzīti pētījuma uzdevumi: 1. Apkopot, analizēt zinātnisko literatūru par matemātisko prasmju apguvi pirmsskolas 1.posmā. 2. Analizēt teorētiskās atziņas par rotaļu kā matemātisko prasmju sekmētāju. 3. Veikt pētījumu par 2-3 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšanu rotaļā. 4. Izstrādāt secinājumus, pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem rezultātiem; Darbs sastāv no divām daļām: 1.Teorētiskā daļa, 2.Empīriskā daļa. Teorētiskajā daļā: tiek sniegtas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par 2-3 gadus vecu bērnu psiholoģisko attīstību, matemātiku, matemātiskajām prasmēm un rotaļu. Empīriskajā daļā: tika veikts vērojums par bērnu matemātiskām prasmēm pirms pētījuma uzsākšanas un to raksturojums. Aprakstītas pētījuma organizācijas un metodes raksturojums, praktiskais darbs ar bērniem. Pēc pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, tika apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi. Kvalifikācijas darbs sastāv no: 30 lapaspusēm, 2 tabulām, 5 attēliem, 28 izmantotās literatūras. Atslēgas vārdi: matemātisko priekšstatu veidošana, 2-3 gadus veci bērni, rotaļa The topic of the qualification work: promoting the mathematical skills of 2-3-year-old children in play Author of the work: Aiga Kokorisa The purpose of the qualification work: To theoretically and practically study the promotion of mathematical skills of 2-3 year old children in play Research tasks were set for the implementation of the goal: 1. Summarize and analyze the scientific literature on the acquisition of mathematical skills in the 1st stage of preschool. 2. To analyze the theoretical knowledge about play as a promoter of mathematical skills. 3. Conduct a study on the promotion of mathematical skills of 2-3-year-old children in play. 4. Develop conclusions based on the results obtained in the study; The work consists of two parts: 1. Theoretical part, 2. The empirical part. In the theoretical part: the theoretical insights of pedagogues and psychologists are presented on the psychological development of 2-3-year-old children, mathematics, mathematical skills and play. In the empirical part: children's mathematical skills were observed before the start of the study and their characteristics. Characteristics of research organization and method, practical work with children is described. After the pedagogical pilot activity, the results were collected, and conclusions were drawn. The qualification work consists of: 30 pages, 2 tables, 5 images, 28 references. Key words: formation of mathematical concepts, 2-3-year-old children, play.