Didaktisko spēļu nozīme 3-4 gadus veciem bērniem vārdu krājumu paplašināšanai
Author
Savicka, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Buboviča, Jana
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba “Didaktisko spēļu nozīme 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanai” autore ir Inga Savicka. Darba vadītāja- Mg. paed. Jana Buboviča. Pētījuma mērķis- teorētiski un praktiski izzināt didaktisko spēļu nozīmi 3-4 gadus veciem bērniem. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par didaktiskajām spēlēm un bērnu vecumposma raksturojumu. 2.Izzināt, kādas ir didaktisko spēļu izmantošanas priekšrocības. 3.Teorētiski analizēt 3-4 gadus vecu bērnu valodas attīstību, izmantojot didaktiskās spēles. 4.Veikt praktisko pētījumu. 5.Apkopot pētījuma rezultātus un veikt secinājumus. Pētījuma hipotēze- didaktisko spēļu izmantošana 3-4 gadus veciem bērniem sekmē vārdu krājuma paplašināšanu: •ja tās ir atbilstošas bērnu vecumposmam un interesēm; •ja tās tiek izmantotas regulāri, īpaši valodas mācību jomā. Teorētiskajā daļā tiek pētīta valodas attīstība pirmsskolas vecuma bērniem, didaktisko spēļu nozīme bērnu runas attīstībā, 3-4 gadus vecu bērnu vārdu krājuma paplašināšanā, izmantojot didaktiskās spēles. Empīriskajā daļā apkopotas didaktiskās spēles, kuras tiek izmantotas pedagoģiskajā procesā, veikts iegūto rezultātu apkopojums. Darba nobeigumā ir secinājumi. Darba apjoms: 32 lpp., 6 attēli, 2 tabulas, 25 literatūras avoti, 8 pielikumi. The author of the work “The importance of didactic games for expanding the vocabulary of 3-4 year old children” is Inga Savicka. The scientific manager Mg.paed. Jana Buboviča. The aim of the research is to theoretically and practically find out the meaning of didactic games for 3- 4 year old children. Research tasks: 1.To analyze the theoretical literature on didactic games and characteristics of children’s age. 2.Find out what are the advantages of using didactic games. 3.Theoretically analyze the language development of 3-4 year old children using didactic games. 4.Conduct practical research. 5.Summarize the results of the research and draw conclusions. Research hypothesis -the use of didactic games for 3-4 year old children contributes to vocabulary expansion: •If they are appropriate for the children’s age and interests; •If they are used regularly, especially in the field of language learning. In the theoretical part, the language development of preschool children the importance of didactic games in the development of children’s speech the expansion of the vocabulary of 3-4 year old children using didactic games. In the empirical part the didactic games that are used in the pedagogical process are collected a summary of the obtained results is made. At the end of the work there are conclusions. Workload: 32 pages, 6 pictures, 2 tables, 25 literature and unit sources, 8 attachments.