Paņēmieni bērnu runas attīstības veicināšanai agrīnā bērnībā no 1 līdz 2 gadu vecumam
Author
Jonase, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darbu izstrādāja: Oksana Jonase. Kvalifikācijas darbam tiek izvēlētā tēma ir “Paņēmieni bērnu runas attīstības veicināšanai agrīnā bērnībā no 1 līdz 2 gadu vecumam.” Šajā darbā tiek atklātas metodes un paņēmieni bērnu runas attīstībai agrīnā bērnībā. Mūsdienās bērnu vecāki daudz strādā un nevar veltīt bērniem pietiekami daudz uzmanības. Līdz ar to bērniem slikti attīstās pasīvais un aktīvais vārdu krājums. Darba pētījuma mērķis izzināt cik efektīvi runas attīstības metodes ietekmē bērna runas prasmes veicināšanu Darbs sastāv no divām daļām: no teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tika izskatīts jautājums, kas ir runa, runas attīstība, metodes un paņēmieni pētījumā laikā. Lai veiktu praktisko darbību, tika iesaistīti bērni vecumā 1- 2 gadi. Pētījuma procesa gaitā tika analizēti bērni grupā. Praktiskajā daļā tiek izzinātas bērnu runas spējas pētījuma sākumā. Pēc tam salīdzināšanai tika izstrādātas metodes un paņēmieni bērnu runas attīstībai, lai noskaidrot runas attīstības līmeni beigās. Veikti uzdevumi: dziļi pētītas agrīnas bērnības bērnu runas attīstības likumsakarības, kā arī metodes kas veicina runas attīstību. Pēc līmeņa noteikšanas runas attīstības līmeņa sākumā un beigās veikta materiālu apstrāde un analīze. Lai veiktu praktisko darbību, tika iesaistīti bērni vecumā 1-2 gadi. Pētījuma procesā tika analizētas bērna attīstības līmenis grupā, kurā skolotājas pienākums palīdzēt bērnam attīstīt savas runāšanas spējas. Tiek izstrādātas metodes un paņēmienus, kas ir saistīti ar pirmskolas programmu skola 2030. Mācību procesā saskarsme ar pieaugušo ir svarīgākais runas attīstības faktors. Darbā tika izstrādāti paņēmieni bērnu runas attīstības veicināšanai agrīnā bērnībā no 1 līdz 2 gadu Pēc veiktajiem pētījumiem var secināt, ka izstrādātās metodes un paņēmieni ir lietderīgi, jo visiem bērniem uzlabojās runas attīstības līmenis. Bērniem dinamika uz aktīvo vārdnīcu ir laba. Apkopotie gala rezultāti un analīze uzrādīja izaugsmes tendenci bērna runas līmeņa attīstībā, salīdzinot pētījuma sākuma rezultātus ar beigu rezultātiem. Aktīvas un pasīvas vārdnīcas apjoms uzlabojās, bija pat mēģinājumi runāt teikumos, kur ir Var konstatēt, ka pasīvas vārdnīcas krājums uzlabojies. Kas ir pozitīvs rādītājs bērnu runas attīstība vārdi. Pētījuma gaitā tiek saņemtā atbilde uz pētījumā jautājumi. Atslēgas vārdi: runas attīstība, metodes un paņēmieni, agrīnā bērnība, mācību process, rezultātu analīze un apkopošana Kvalifikācijas darba apjoms: 41 lpp, 5 attēli, 5 tabulas, 21 literatūras avots, 2 pielikumi Anotation The work was developed by: Oksana Jonas. The topic chosen for the qualification paper is ""The methods for children's speech development in the early childhood, in the age 1 to 2 of age." This work reveals methods and techniques for the development of children's speech in early childhood. Nowadays, parents of children work a lot and cannot devote enough attention to their children. Consequently, children's passive and active vocabulary is poorly developed. The aim of the research is to find out how effectively the methods of speech development affect the promotion of the child's speaking skills. The work consists of two parts: the theoretical part and the practical part. In the theoretical part, the question of what is speech, the development of speech, methods and techniques during the research was examined. Children aged 1-2 years were involved in the practical activity. During the research process, the children in the group were analyzed. In the practical part, children's speech abilities are explored at the beginning of the study. After that, methods and techniques for children's speech development were developed for comparison to find out the level of speech development at the end. Completed tasks: regularities of early childhood speech development, as well as methods that promote speech development, were deeply studied. After determining the level, at the beginning and at the end of the level of speech development, processing and analysis of materials - was carried out. Children aged 1-2 years were involved in the practical activity. In the research process, the level of development of the child in the group was analyzed, in which the teacher's duty is to help the child develop his speaking abilities. Methods and techniques are being developed, which are related to the preschool program School 2030. In the learning process, contact with an adult is the most important factor in speech development. The work developed techniques for promoting children's speech development in early childhood from 1 to 2 years. After the conducted research, it can be concluded that the developed methods and techniques are useful, because the level of speech development of all children improved. For children, the dynamic towards an active dictionary is good. The collected final results and analysis showed a growth trend in the development of the child's speech level, comparing the initial results of the study with the final results. The amount of active and passive vocabulary improved, there were even attempts to speak in sentences where it can be noted that the stock of passive vocabulary has improved. What is a positive indicator of children's speech development words. In the course of the research, the answers to the research questions are received. Keywords: speech development, methods and techniques, early childhood, learning process, analysis and compilation of results Volume of qualification work: 41 pages, 5 images, 5 tables, 21 literature sourc