Sociālo un pilsonisko jomu aktivitāšu centrs 4-5 gadus veciem bērniem sadarbības prasmju attīstīšanai
Author
Ozoliņa, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Ginta Ozoliņa Darba tēma: Sociālo un pilsonisko jomu aktivitāšu centrs 4-5 gadus veciem bērniem sadarbības prasmju attīstīšanai. Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pētīt 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju attīstību izmantojot aktivitāšu centru. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1.Apkopot un analizēt dažādus literatūras avotus un pētnieciskos darbus par sadarbības prasmēm un aktivitāšu cent4riem pirmsskolas vecuma bērniem. 2.Veikt novērojumus 4-5 gadus veciem bērniem sadarbības prasmju attīstībai sociālo un pilsonisko jomu aktivitāšu centrā. 3.Izveidot aktivitāšu centru grupā, kas veicinās sadarbības prasmes 4-5 gadus veciem bērniem. 4.Piedāvāt dažādas aktivitātes bērniem pāros vai mazās grupās, lai veicinātu sadarbības spējas. 5.Analizēt bērnu sadarbības prasmes, spējas ar grupas biedriem aktivitāšu centrās. 6.Veikt sacinājumus par iegūtajiem pētījuma rezultātiem. Darba saturs: Bakalaura darbs izstrādāts, lai noskaidrotu 4-5 gadus vecu bērnu sadarbības prasmes attīstības nepieciešamību caur aktivitātēm centros. Darbs sastāv no 3 daļām un 8 apakšnodaļām. Teorētiskā daļa: Literatūras avotu un pētniecisko darbu izpēte un iepazīšana sadarbības prasmju nozīmi bērna attīstībā, 4-5 gadu vecu bērnu attīstību un sadarbības prasmju sekmēšanas un veicināšanas veidi. Kā rotaļas palīdz sadarbības prasmes sekmēšanai un kāda ir aktivitāšu centra vide un iekārtošana sadarbības prasmēm. Prakstiskā daļa: Vadoties pēc teorijas un iegūtās literatūras veicu novērojumus bērnu ikdienas sadarbībā. Izvēlēties aktivitātes centram, lai veicinātu bērnu sadrbību pāros un nelielās grupas, komunicējot, rotaļājoties un vienojoties. Lappušu skaits: 57 Tabulu skaits: 4 Pielikumu skaits: 5 Izmantoto informācijas avotu skaits: 27 Atslēgas vārdi: sadarbība, prasmes, komunikācija, aktivitātes, rotaļa, vide, caurviju prasmes The author: Ginta Ozoliņa The theme: Social and civic activity center for 4 -5-year-old children to develop cooperation skills. The aim of the study: In theory, analyze and practically study the development of collaborative skills of 4-5-year-olds through an activity center. The tasks set to achieve the goals: 1.Compile and analyze various sources of literature and research on cooperation skills and activity centers for preschool children. 2.Observe 4 – 5-year-olds for the development of cooperation skills at the center for activities in the social and civic fields. 3.Create an activity center within a group to promote collaboration skills for 4 – 5 year olds. 4.To offer different activities to children in pairs or small groups to promote cooperation skills, and abilities with groups to promote cooperation capacities. 5.Analyse children’s cooperation skills, and abilities with group members in activity centers. 6.Make statements about the results of the study. Contents of the work: The Bachelor’s work has been developed to clarify the need for the development of cooperation skills of 4 -5-year-olds through activities in centers. The work consists of 3 parts and 8 subdivisions. Theoretical part: Research and introduction of literary sources and research into the role of collaborative skills in the development of children, the development of 4 – 5-year-olds, and ways of promoting collaborative skills. How do games help to promote cooperation skills and what is the environment and setting up of the activity center of cooperation skills. Practical part: Based on theory and acquired literature, I made observations in children’s daily collaboration. Choose activities for the center to promote child cooperation in pairs and small groups by communicating, playing, and agreeing. Number of pages: 57 Number of tables: 4 Number of attachments: 5 Sources of information used: 27 Keywords: collaboration, skills, communication, activities, play, environment, throughput skills.