Literārais darbs 3-4 gadus vecu bērnu mākslas izteiksmes līdzekļu apguves sekmētājs
Author
Bokiša, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ummere-Tillberga, Linda
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Ilze Bokiša Darba tēma: Literārais darbs 3-4 gadus vecu bērnu mākslas izteiksmes līdzekļu apguves sekmētājs Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmsskolas skolotājs Darba zinātniskais vadītājs: Mg.paed. Linda Ummere-Tillberga Darba apjoms: Darbam ir 45 lappuses, 31 attēls, 2 tabulas, darba izstrādei izmantoti 37 literatūras avoti un pievienoti 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: literārais darbs, bērns, krāsas, attīstība, rotaļa, mākslinieciskā darbība. Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski izpētīt kā literārais sekmē 3-4gadus vecu bērnu mākslas izteiksmes līdzekļu apguve. Darba saturs: anotācija latviešu valodā un angļu valodā, ievads, 2 nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi, literatūras un avotu saraksts, pielikumi. Pētījuma metodes: 1.Literatūras analīze. 2.Bērnu izpēte. 3.Pirmsskolas pedagogu anketēšana. 4.Pētījumu materiāla apkopošana un analīze. Darba rezultāti: Kvalifikācijas darba autore secināja, ka pedagogs ir tas, kurš motivē un iedvesmo bērnus darboties ar dažādiem materiāliem un tehniskajiem paņēmieniem mākslinieciskajā darbībā, jo ar pasaku, dziesmu, dzeju, mūzikās palīdzību bērni labāk uztver doto uzdevumu un sekmīgāk to izpilda. Bērnam ir jābūt brīvi pieejamiem dažādiem materiāliem, lai attīstītu radošo darbošanos, savukārt pedagogam ir jāspēj piesaistīt bērnu uzmanību uz uzdevumu izpildi, radošā veidā - ar dzejoli, stāstu kādu tēlu, jo vienkārši pasniegts uzdevums bērniem nešķiet interesants. Darba izmantojamība: kvalifikācijas darbu var izmantot gan pirmsskolas izglītības pedagogi, gan bērnu vecāki, lai novērtētu mākslinieciskās darbības un krāsu pielietošanas nozīmi bērna radošuma veicināšanai. Work by: Ilze Bokiša Subject of the work: literary work as a facilitator of acquisition of art expression for 3-4 year olds Type of work: Qualification job Study programme: pre-school teacher Scientific Head of Labour: mg. paed. Linda Ummere - Tillberga Work volume: the job has 45 pages, 31 images, 2 tables, 37 literature sources were used to create the work, and 4 attachments were added. Keywords: literary work, child, colours, development, play, artistic action. Objective of the study: to study theoretically and practically how literary means of expression of 3-4 year olds contribute. Content of the work: annotation in Latvian and English, introduction, 2 chapters with sub-chapters, conclusions, list of literature and sources, annexes. Study methods: 1.Literature analysis. 2.Children's research. 3.Questionnaires for pre-school teachers. 4.Compilation and analysis of research material. Work results: The author of the Qualification work concluded that the educator is the one who motivates and inspires children to work with different materials and techniques in artistic action, because through fairy tales, songs, poetry, music, children better perceive the given task and perform it more successfully. A child needs to have free access to various materials to develop creative activity, while an educator needs to be able to attract children's attention to accomplishing tasks, in a creative way - with a poem, a story some image, because simply serving a task doesn't seem interesting to children. Serviceability: the qualification work can be used by both preschool educators and children's parents to assess the importance of artistic activity and the application of colour to foster the creativity of the child.