• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intereses rosināšana par lasīšanu ikdienas ritā pirmsskolas vecākajā posmā

Thumbnail
View/Open
299-99026-Ozola-Ozolina_Lasma_lo11004.pdf (1.076Mb)
Author
Ozola-Ozoliņa, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Lāsmas Ozolas – Ozoliņa bakalaura darbs “Intereses rosināšana par lasīšanu ikdienas ritā pirmsskolas vecākajā posmā” izstrādāts Asoc. Profesore Dr. paed. Gunta Siliņa – Jasjukevičas vadībā. Bakalaura darba mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt lasītintereses rosināšanas iespējas ikdienas ritā pirmsskolas vecākajā posmā. Teorētiskajā daļā balstoties uz dažādiem jaunākajiem literatūras avotiem tika noskaidrots, kā ikdienas ritā rosināt interesi par lasīšanu pirmsskolas vecākajā posmā, kādas aktivitātes palīdz bērniem veicināt interesi, bet kuras dara tieši pretēju efektu. Meklēja atbildes uz jautājumu cik liela nozīme ir pedagogam lasītprasmes veicināšanā, šis darbs ir jāveic tikai vecākiem ar bērniem mājās vai arī skolotājs sniedz savu artavu lai veicinātu interesi par lasīšanu. Tika noskaidrots, kas bērnam būtu jāprot aizejot uz pirmo klasi un kādi pasākumi jāveic, lai interese par lasīšanu nepazustu pabeidzot pirmsskolas gaitas. Pētnieciskajā daļā tika pētīts: Lasītintereses rosināšanas paņēmieni ikdienas ritā. Izmantojot pētījuma metodes: pedagoģiskais novērojums un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, tika novēroti Inčukalna pirmsskolas 21 vecākā posma bērns ikdienas gaitā un noskaidroja, ka bērniem ir zems līmenis par lasītinteresi, tāpēc, lai to uzlabotu izveidoja izmēģinājuma programmu,pēc kuras turpāk strādā skolotājs. Pēc izmēģinājuma programmas bērnus vēlreiz novēroja, lai noskaidrotu vai lasītinterese ir augusi. Apkopojot novērojumus secināja, ka inerese bērnos par lasīšanu ir nedaudz augusi. Būtiskākais bērna lasītprasmes apguves punkts ir inerese. Mērķis tiek izvirzīts atbilstoši bērnu vajadzībām, lasītprasme ir balstīta uz visiem mācību priekšmetiem, tāpēc lasītinteresei bērnam ir jābūt. Bakalaura darba apjoms kopumā ir 55. lapaspuses, no kurām 14.lpp. ir teorētiskajai daļai un 20.lpp. Empīriskajai daļai. Darbā ir pievienoti trīs pielikumi, divas tabulas. Literarūras sarakstā ir 61 vienības. Atslēgas vārdi: lasītinterese, lasītprasme, interese, pirmsskola, 3.posms, ikdienas rits
 
Lāsmas Ozolas – Ozoliņas bachelor's work “Encouraging interest in reading in everyday life in the older stage of preschool” developed under management ASOC. Professor Dr paed. Gunta Siliņa – Jasjkeviča. The purpose of the Bachelor's work: to study theoretically and empirically the possibilities of encouraging reading interest in the daily ritual during the older phase of pre-school. The theoretical part identified, based on various recent literary sources, how to stimulate interest in reading at the earliest stage of pre-school in the daily course, what activities help children to stimulate interest, but what does the opposite effect. Looked for answers to the question of how important an educator plays in promoting reading skills, this work should only be done by parents with children at home, or if the teacher provides his or her own artery to promote interest in reading. It was ascertained what the child should be able to go to first grade and what steps should be taken to ensure that the interest in reading does not disappear at the end of pre-school. The research part explored: techniques to encourage reading interest in the daily ritual. Using study methods: pedagogical observation and pedagogical pilot activity, Inčukalna preschool's 21 oldest-stage child was observed daily and found that children had low levels of reading interest, so a pilot programme was set up to improve it, after which the teacher is working in the future. After the trial, children were observed again to see if reading interest had increased. By summing up observations, it was concluded that interest in reading in children had increased slightly. The key point of learning a child's reading skills is interest. The goal is set according to children's needs, reading comprehension is based on all subjects, so there should be a child's reading interest. The baccalaureate's work totals page 55, of which page 14 is for the theoretical part and page 20. The empirical part. Three attachments, two tables, have been added to the job. The literature list contains 61 units. Keywords: reading interest, reading comprehension, interest, pre-school, stage 3, daily wright
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67977
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV