Jaunākā skolas vecuma bērnu sociālā adaptēšanās skolā 1. klasē
Author
Ota, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums: Jaunākā skolas vecuma bērnu sociālā adaptēšanās skolā 1. klasē. Darba autore: Viktorija Ota Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed Mg.psych Ilze Kricka Darba saturs: 43 lapaspuses, 11 attēli, 4 pielikumi Pētījuma mērķis: Veikt teorētisku un praktisku jaunākā skolas vecuma bērnu sociālā adaptēšanās skolā 1. klasē izpēti, lai izstrādātu rekomendācijas kādā veida var atvieglot viņu adaptēšanu skolā 1.klasē. Pētījuma hipotēze: Jaunākā skolas vecuma bērnu sociālā adaptēšanās skolā 1. klasē ir ļoti individuāls process un svarīga loma tajā ir bērna emocionālā attīstība un sadarbības pieredze. Darbu veido divas daļas: teorētiskā un empīriskā. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek izskatīta jaunākā skolas vecuma bērnu sociālās adaptēšanās būtība un tiek aprakstīti trīs secīgi adaptēšanas posmi. Īpaša uzmanība tiek pievērsta bērna sociālajai adaptēšanai iekļaujošā vidē. Tiek analizētas jaunākā skolas vecuma bērnu sociālā adaptēšana, psiholoģiskā adaptēšana un fizioloģiskā adaptēšana. Pētījuma empīriskajā daļā autore veic izglītības speciālistu un palīgpersonālu interviju, ka arī pirmklasnieku vecāku aptauju, apraksta, salīdzina un analizē iegūtos rezultātus. Pētījuma noslēgumā darba autore kā galveno secinājumu nosaka, ka lielu nozīmi bērnu sociālās adaptēšanās procesā 1.klasē nozīmīgu vietu ieņem klases audzinātājas personība un bērna emocionālā gatavība uzsākt skolas gaitas. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un attēlos. Title of the diploma thesis: Youngest school age children social adaptation at school in the 1st grade. Author of the diploma thesis: Viktorija Ota Scientific advisor: Mg.paed Mg.psych Ilze Kricka Content of the diploma thesis: 43 pages, 11 pictures, 4 annexes. Objective of research: To carry out a theoretical and practical study of the social adaptation of younger school-age children in the 1st grade, in order to develop recommendations on how to facilitate their adaptation at school. Hypothesis of research: The social adaptation of younger age children at school in the 1st grade is a very individual process, and it plays an important role in the child’s development and cooperation experience. The thesis consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part the nature of social adaptation of younger school-aged children and is examined in three successive stages of adaptation are described. They pay special attention to the child's social adaptation in an inclusive environment. The author has researched on young school-age children’s social adaptation, psychological adaptation and physiological adaptation. The empirical study in the first part is about conducting of interviews of education specialists and support staff, as well as survey of parents of first graders. The author describes compares and evaluates the obtained results. In the final part conclusions are made about the personality of the class teacher and the child's emotional readiness to start school, which plays a great role in the process of social adaptation of children in the 1st grade. The summarized the research results in tables and figures in tables and figures. The research results are depicted in charts and pictures.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
"3-4 gadu vecu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšana sižeta lomu rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē"
Ružanska, Olga (Latvijas Universitāte, 2016)„3-4 gadu vecu bērnu sociālās adaptēšanās sekmēšana sižeta lomu rotaļās pirmsskolas izglītības iestādē” Darba autore: Olga Ružanska Zinātniskā vadītāja: Dr.paed., doc. Līga Āboltiņa Kvalifikācijas darba apjoms: 75 lpp., ... -
Bērna adaptēšanās 1.klasē
Jerkina, Aija (Latvijas Universitāte, 2006)Autore Aija Jerkina maģistra darbā „Bērna adaptēšanās 1.klasē” veica adaptācijas procesa izpēti un kā noris pāreja bērnam no pirmsskolas izglītības iestādes uz skolu. Darbā analizēti pedagoģijas un psiholoģijas materiāli ... -
Globālo zīmolu adaptēšana vietējam tirgum.
Zirdziņa, Krista (Latvijas Universitāte, 2015)Krista Zirdziņa. Bakalaura darba tēma: „Globālu zīmolu adaptēšana vietējam tirgum”. Darba mērķis ir izpētīt, kādi faktori globālam zīmolam ir jāņem vērā, izstrādājot mārketinga stratēģiju Latvijas tirgum. Lai sasniegtu ...