Bērnu agresīva uzvedība un tās novēršanas iespējas 4 -5 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Graudiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Bērnu agresīva uzvedība un tās novēršanas iespējas 4 –5 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē. Darba autore: Ilze Graudiņa. Darba vadītāja: Tija Zīriņa. Kvalifikācijas darba apjoms: 43 lpp., 9 attēli, 2 tabulas, 1 pielikumi un 42 literatūras avoti. Kvalifikācijas darba pirmajā daļā tika analizētas pedagoģijas un psiholoģijas teorijas un atziņas par bērnu agresīvas uzvedības cēloņiem, izpausmēm un novēršanas iespējām, bērnu attīstības likumsakarības 4 – 5 gadu vecumā un meklētas pedagoģiskās metodes agresijas mazināšanai pirmsskolas vidējā vecumā. Kvalifikācijas darba otrā daļā aprakstīts empīriskais pētījums par pedagoģisku izmēģinājuma darbību agresīvas uzvedības mazināšanai. Aprakstītas izvēlētās metodes un paņēmieni, to pamatojums, izmēģinājuma darbības, rezultātu analīze, secinājumu un priekšlikumu izstrāde. Subject of the qualification work: Agressive behavior of a children and the possibilities of its prevention options at the age of 4 -5 years in a preschool educational institution. Author of the work: Ilze Graudiņa. Supervisor: Tija Zīriņa. The scope of the qualification work: 43 pages, 9 images, 2 tables, 1 appendices and 42 literature sources. In the first part of the qualification work, the theories of pedagogy and psychology and knowledge about the causes, manifestations and prevention possibilities of children's aggressive behavior, the regularities of children's development at the age of 4-5 years were analyzed and pedagogical methods were searched for reducing aggression in preschool and middle age. The second part of the qualification paper describes the empirical study of a pedagogical trial activity for reducing aggressive behavior. The chosen methods and techniques, their rationale, trial operations, analysis of results, development of conclusions and proposals are described.