Muzikālās rotaļas loma pirmsskolas 1.vecumposma bērnu saskarsmes prasmju veicināšanai
Author
Ķeire, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba “Muzikālās rotaļas loma pirmsskolas 1. vecumposma bērnu saskarsmes prasmju veicināšanai” darba autore Sintija Ķeire. Kvalifikācijas darba mērķis ir noteikt pirmā vecumposma bērnu saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas ar muzikālo rotaļu palīdzību. Pētījumā izmantotas vairākas metodes – zinātniskās literatūras un avotu analīze, pedagoģiskais novērojums un pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Darba teorētiskā daļā, pirmā daļā tiek analizēta un apkopota analīze par saskarsmes jēdzienu, pirmā vecumposma bērnu īpatnībām un to attīstību, otrā darba daļā tika veikta muzikālo rotaļu raksturojums un to nozīmīgums bērnu attīstībā. Trešā darba daļā tiek veikts praktisks pētījums, kurā tiek pētīta pirmā vecumposma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšana ar muzikālo rotaļu palīdzību. Pētījumā piedalās 23 bērni. Pēc darba autores izstrādātiem kritērijiem tika veikta bērnu saskarsmes prasmju izvērtējums pētījuma sākumā. Pētījuma gaitas laikā tika organizētas muzikālās rotaļas dienas gaitā. Pētījuma noslēgumā tika veikta atkārtota bērnu saskarsmes prasmju izvērtējums pēc kritērijiem. Kvalifikācijas darba apjoms sastāv no 3 nodaļām un 4 apakšnodaļām, kopā 45 lapas. 6 tabulu skaits, 2 attēlu skaits, pielikuma skaits 7, izmantotās literatūras un avotu skaits 31. Atslēgas vārdi: pirmsskola, saskarsmes prasmes, muzikālā rotaļa, bērni. Title of the qualification paper “Musical games role in preschool promoting access skills for toodler”. The author of the qualification paper – Sintija Ķeire. The aim of the qualification paper is to determine the possibilities of promoting communication skills with the help of musical games for children of the youngest preschool level. Several methods are used in completion of the research – analysis of scientific literature and sources, pedagogical observation and pedagogical trial activity. In first part of the theoretical research, the author analyzes and summarizes the analysis of the concept of contact, characteristics of children of the youngest preschool age and their development, whereas the second part of the theoretical research deals with the characteristics of musical games and their importance in children’s development. In the third part of the paper, a practical study is carried out, which investigates the promotion of communication skills of children of the youngest preschool age with the help of musical games. 23 children participate in the study. An assessment of development of children’s communication skills was carried out at the beginning of the study, done in accordance with the criteria developed by the author of the paper. During the course of the research, musical games were organized throughout the day. At the end of the study, an assessment of the development of children’s communication skills according to the criteria was repeated. The volume of the qualification paper is 3 chapters and 4 subsections, a total of 45 pages. Number of tables – 6, number of pictures – 2, number of appendices – 7, number of literature an sources used – 31. Keywords: preschool, communication skills, musical play, children.