Radošās domāšanas attīstības sekmēšana āra nodarbībās pirmsskolas 2. posmā
Author
Beitmane, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba “Radošās domāšanas attīstības sekmēšana āra nodarbībās pirmsskolas 2. posmā” darba autore Gita Beitmane aktualizējusi radošo domāšanu āra nodarbībās, kā arī iespējamos risinājumus tās sekmēšanai. Kvalifikācijas darba mērķis ir izveidot un pielietot radošās domāšanas pedagoģiskos risinājumus otrā vecumposma bērniem āra nodarbībās. Pētījumā ir izmantotas vairākas metodes: zinātniskās literatūras analīze, pedagoģiskais novērojums, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība. Pirmajā daļā ir veikti radošās domāšanas jēdzienu skaidrojumi, radošās domāšanas sekmēšanas nozīme bērnu attīstībā. Otrajā darba daļā ir veikta āra nodarbību būtības un organizēšanas iespējas, kā arī āra nodarbību nozīmīgums. Trešā darba daļa ir praktiskais pētījums, kurā pēc darba autores izstrādātajiem kritērijiem veikti bērnu raksturojumi, veikta radošās domāšanas attīstība pētījuma sākumā, analizētas izmēģinājuma darbības un veikta radošās domāšanas attīstība pētījuma beigās. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, 6 apakšnodaļām. Atslēgas vārdi: Radošā domāšana, āra nodarbības, daba, dabas materiāli, aktivitātes, 2. posms, bērni. The author Gita Beitmane of the qualification work “Furthering creative thinking through outdoor lessons in the year of preschool” has actualized creative thinking through lessons led outside, as well as possible solutions in order to encourage it. The goal of this qualification work is to create and use pedagogical solutions of creative thinking for preschool aged children through the outdoor activities. Multiple methods have been used for the research: analysis of scientifical literature, pedagogical observation, pedagogical trial work. In the first part, are given explanations of terms related to creative thinking, the importance of encouraging creative thinking in children’s development. In the second part of the work, the nature of outdoor lessons and the possibilities of organization have been carried out as well as the importance of lessons held outside. The third part is practical research where, using the authors set criteria, characterization of children has been made, along side development of creative thinking in the beginning, analysis of trial work and development of creative thinking at the end of the research. The qualification work contains of the introduction, 3 chapters, 6 subdivisions. Key words: creative thinking, outside lessons, nature, natural materials, activities, preschool age, children.